Zidane: Der er ingen lette kampe i verdens bedste liga

Zinedine Zidane var naturligvis ærgerlig over, at det ikke blev til sejr i gårsdagens kamp mod Betis, men han mente dog efter opgøret, at Real Madrid havde gjort mange ting rigtigt:

- Vi tabte to points, det var en mulighed for at komme foran, men jeg tager det positive med fra kampen. Der er også en modstander og de gav os vanskeligheder, hvilket er normalt. Men vi skabte chancer, som vi ikke fik scoret på og sådan er det.

Zidane blev spurgt, om det er de store hold, der fejler eller de mindre hold, som har udviklet sig og det var et emne, som også blev berørt i gårsdagens podcast-referat fra Madridista.dk:
- Det er begge dele, det er rigtigt at alle har mistet points og eftersom det er den stærkeste liga i verden er der ingen lette kampe, de findes ikke og det bliver sværere og sværere. Alle kommer i problemer og derfor er det den bedste liga i verden, det er ikke let og det er det smukkeste ved ligaen, men en smule af begge dele.

Dommeren var i fokus i gårsdagens kamp, hvor Real Madrid følte sig snydt for et straffespark:
- Som altid er det ikke noget, som jeg vil gå ind i, jeg så en hånd på bolden, men det er dommerens holdning, der tæller. Vi havde en god attitude, vi spillede en god kamp, men vi manglede målet og det er en skam. Vi er nødt til at fortsætte fremad. Dommeren valgte ikke at konsultere VAR. Så det vil ikke ændre noget. Vi ved, hvad der skete, for jeg så at der var hånd på bolden, men vi skal respektere dommerens kendelse.

Om de manglende mål, sagde Zidane:
- Der er ikke sket noget, vi kan ikke altid score 5 mål. Vi ved, at det vigtigste er at skabe chancer, vi manglede dog et mål for at komme ind i kampen og de forsvarede rigtig godt, hvilket man skal acceptere.

Siden marts har Real Madrid ikke vundet tre kampe i træk:
- Hele verden falder ikke sammen. Vi ligger i toppen og det betyder, at vi ikke gør tingene dårligt. Der er ikke sket noget, vi fortsætter og det bliver en meget svær liga frem til slut og sådan er det. Alle hold har tabt points og som jeg siger, så er der ikke længere modstandere, hvor man vinder let og det skal man acceptere. Vi skal gøre mere for at få flere sejre, men vi er ikke så dårlige.

Seneste artikler...