Officielt: Iker Casillas stiller op til præsident-valg

Iker Casillas stiller nu endegyldigt op til præsidentvalget i det spanske fodboldforbund, RFEF.

Det meddeler han på sin officielle Twitter-konto og dermed står det også fast, at den legendariske målmands karriere lakker mod enden.

På Twitter skriver han:
- Ja, jeg opstiller til præsidentvalget i @RFEF, når der bliver udskrevet valg. Sammen vil vi bringe vores forbund på højde med det bedste fodbold i verden: Det spanske. Jeg har meddelt denne beslutning til min præsident i min klub, FC Porto, som jeg kun kan udtrykke min allerdybeste taknemmelighed over for. Vi arbejder med allerstørste respekt og beslutning i vores kandidatur. Mere end 23.000 vælgere venter os i nogle retfærdige og gennemskuelige valg. 139 lokalforbund afgør det. Tak til alle for den støtte, som jeg har modtaget og fortsat modtager.

38-årige Iker Casillas forlader dermed professionel fodbold som aktiv spiller i 21 år efter 881 klubkampe og 167 landskampe og der arbejdes fortsat på, at hans sidste kamp bliver Corazón Classic Match, når Real Madrids og Portos veteran-hold mødes på Estadio Santiago Bernabéu.

Seneste artikler...