Zidane: Real Madrid kan vende det i returkampen

Real Madrids franske træner, Zinedine Zidane, var naturligvis ærgerlig efter gårsdagens nederlag til Manchester City, da han mente, at Los Blancos faktisk var det bedre hold frem til 10 minutter før tid.

Det, og meget andet, snakkede han med den fremmødte presse om.

Zidane indledte gårsdagens sene pressemøde med følgende take på kampforløbet mod Manchester City:
- Det er hårdt at tabe på den her måde igen, efter vi spillede en god kamp og noget godt fodbold. Vi er alle irriterede, fordi vi spillede en god kamp indtil de sidste 10 minutter, hvor det hele ændrede sig. Fejlene gør ondt, fordi vi fortjente mere. Vi er nødt til at koncentrere os gennem hele kampen mod en modstander af den her kaliber. Vi gjorde, hvad vi kunne for at vinde kampen og spille godt. Vi fortjente ikke at tabe og jeg kan ikke pege fingre ad mine spillere efter kampen.

- Der var to gode hold på banen. Det var en god kamp. Vi havde chancer, og det havde de også, takket være vores fejl. De startede anden halvleg stærkt, og vi scorede, da vi spillede dårligst. Efter målet gjorde vi det godt, men de sidste 10-12 minutter var dårlige for os. De kunne endda have scoret et tredje mål. Vi manglede koncentration. Fejl er en del af gamet, men vi er nødt til at analysere på det her og få det bedste ud af det.

Real Madrids franske træner blev naturligvis også spurgt ind til returkampen, om end den ligger et stykke ude i fremtiden:
- Hvis vi vil videre, skal vi vinde der (på Etihad, red.). Det er Real Madrid i stand til. Vi ved, hvad det kræver af os. Det er 180 minutter lang kamp og vi har brug for en sejr i næste kamp. Vi spillede rigtig godt i tre-fire måneder, fik nogle meget gode resultater, og lige nu er vi så inde i en dårlig stime. Når man indkasserer et dårligt resultat, er man nødt til at stå sammen, være stærk og blive ved med at arbejde. Vi har mulighed for at vende op og ned på den her dårlige periode på søndag.

Om søndagens El Clásico sagde Zidane efter gårsdagens nederlag:
- Det er en fantastisk kamp, og nu handler det om at få noget ordentlig hvile, så vi kan levere en stor indsats på søndag. Jeg håber, at fansene kommer og hjælper holdet gennem det her og frem til sejr. Vi lover at give alt, hvad vi har, men vi er inde i en dårlig periode og vi skal finde en måde at komme igennem det på. Det giver søndagens kamp os en mulighed for.

Sergio Ramos så ikke alt for heldig ud ved Manchester Citys første mål, og generelt i den sidste del af kampen, men i forhold til Gabriel Jesus' udlignende mål, havde Zizou følgende kommentar:
- Dommeren fortalte mig, at der ikke var et skub i situationen. Det var hans beslutning og mere er der ikke i det. Det var et nøglemoment for dem.

Og det helt store spørgsmål. Hvorfor spillede Kroos ikke? Her er forklaringen fra Real Madrids franske træner:
- Han er en ekstremt vigtig spiller for os. Det var en teknisk beslutning, som man skal lave som træner. Jeg har intet imod ham; jeg valgte bare en anden spiller til den her kamp.

Seneste artikler...