Hazard meldes tvivlsom til CL-kamp

HAZARD 380x501Thumb

Eden Hazard meldes tvivlsom til fredagens CL-opgør mod Manchester City.

Den dyrt indkøbte belgier har fortsat problemer med anklen og der vil ikke blive taget nogen chancer med ham i det vigtige opgør, hvor Real Madrid skal forsøge at vende et nederlag på 1-2 til samlet sejr.

Zidane havde ellers angiveligt håbet på et angreb bestående af Hazard, Asensio og Benzema, men det ser nu ud til at blive Vinícius, som skal optræde i stedet for belgieren.

Log-på for at kommentere

Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #1 1 måned 3 uger siden

BBB skrev:

Dios skrev: BBB skrev:

Du kan jo bare indrømme, at du er så stor fan, at han får længere snor. Bale gav du aldrig fire måneder, for ham kunne du ikke lide inden han kom til klubben. Hvis vi får én af verdens bedste spillere, så skal det ikke tage ham 5 måneder at finde ind i rytmen som kantspiller.

Længere snor? Han har lige akkurat spillet 1 sæson i klubben. Bale var jeg overrasket over i første sæson. Han gjorde det langt bedre end jeg havde forventet, at hans resterende 6 sæsoner så blev som jeg forventet er hvad jeg vurdere på.
Du har jo lagt dig for at slagte Hazard uagtet hvad han gør. Alle dine få indlæg herinde handler jo om kritik af netop ham, men fair. Det må du selv stå på mål for.

Skal jeg - med mine få indlæg - rose ham for hans sæson? I min optik har Benzema, Mendy, Kroos og Valverde spillet godt i denne sæson, men det virker fjollet at skrive, når det handler om Hazard. Jeg ville ikke gide skrive et indlæg om Hazard, hvis du kaldte ham det dårligste køb i dette årtusinde baseret på pris, forventninger og slutresultat i denne sæson. Det vil du ikke, og så må jeg jo skrive det for dig. Jeg håber stadig, at han får fem rigtig gode sæsoner i Real, men han vil overraske mig, hvis det sker.

Det er Isco om igen.

Din sidste sætning er vel prikken over i'et :D
BBB svaret på emne: #2 1 måned 3 uger siden

Dios skrev: BBB skrev:

Du kan jo bare indrømme, at du er så stor fan, at han får længere snor. Bale gav du aldrig fire måneder, for ham kunne du ikke lide inden han kom til klubben. Hvis vi får én af verdens bedste spillere, så skal det ikke tage ham 5 måneder at finde ind i rytmen som kantspiller.

Længere snor? Han har lige akkurat spillet 1 sæson i klubben. Bale var jeg overrasket over i første sæson. Han gjorde det langt bedre end jeg havde forventet, at hans resterende 6 sæsoner så blev som jeg forventet er hvad jeg vurdere på.
Du har jo lagt dig for at slagte Hazard uagtet hvad han gør. Alle dine få indlæg herinde handler jo om kritik af netop ham, men fair. Det må du selv stå på mål for.

Skal jeg - med mine få indlæg - rose ham for hans sæson? I min optik har Benzema, Mendy, Kroos og Valverde spillet godt i denne sæson, men det virker fjollet at skrive, når det handler om Hazard. Jeg ville ikke gide skrive et indlæg om Hazard, hvis du kaldte ham det dårligste køb i dette årtusinde baseret på pris, forventninger og slutresultat i denne sæson. Det vil du ikke, og så må jeg jo skrive det for dig. Jeg håber stadig, at han får fem rigtig gode sæsoner i Real, men han vil overraske mig, hvis det sker.

Det er Isco om igen.
Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #3 1 måned 3 uger siden
BBB skrev:

BBB svaret på emne: #4 1 måned 3 uger siden

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev: Hazard skal på ingen måder gå fri, for det har været en forfærdelig sæson. Dog er den været præget af 2 fucking uheldige skader, som ødelagde sæsonen fuldstændig for ham.

Skal vi ikke lige skrue ned for "det var skadernes skyld". Han blev først skadet i november (sidst i måneden), og indtil da havde hans sæson også været noget bras, hvis vi ser bort fra 2-3 kampe. De fremtidige skader var ikke skyld i, at han spillede som en pose nødder i 3½ måned.

Kaka var en kæmpe fejltagelse, og det kan vi ikke sige om Hazard (endnu i hvert fald), men Hazard skal have nogle væsentligt bedre sæsoner fremover, hvis han ikke skal stå på en liste over de dårligste indkøb i Real Madrid's historie - vel at mærke sammen med Kaka.

Du har ret. Tilvænning har vi sprunget over i disse perfektionistiske dage :D Videre, hurtigere og derfor bedre. Kom nu lidt haha :D Hazard spillede nogen rigtig gode kampe op til hans skade. Ikke på hans topniveau, men ej heller forventeligt. Han var en af grundene til vi dominerede Psg så meget som vi gjorde. Godt nok faldt resultatet ikke ud til vores fordel, men spillemæssigt har det været vores bedste kamp, og skaden i den kamp er han ikke kommet sig over 100%.

Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #5 1 måned 3 uger siden

BBB skrev:

Dios skrev: Hazard skal på ingen måder gå fri, for det har været en forfærdelig sæson. Dog er den været præget af 2 fucking uheldige skader, som ødelagde sæsonen fuldstændig for ham.

Skal vi ikke lige skrue ned for "det var skadernes skyld". Han blev først skadet i november (sidst i måneden), og indtil da havde hans sæson også været noget bras, hvis vi ser bort fra 2-3 kampe. De fremtidige skader var ikke skyld i, at han spillede som en pose nødder i 3½ måned.

Kaka var en kæmpe fejltagelse, og det kan vi ikke sige om Hazard (endnu i hvert fald), men Hazard skal have nogle væsentligt bedre sæsoner fremover, hvis han ikke skal stå på en liste over de dårligste indkøb i Real Madrid's historie - vel at mærke sammen med Kaka.

Du har ret. Tilvænning har vi sprunget over i disse perfektionistiske dage :D Videre, hurtigere og derfor bedre. Kom nu lidt haha :D Hazard spillede nogen rigtig gode kampe op til hans skade. Ikke på hans topniveau, men ej heller forventeligt. Han var en af grundene til vi dominerede Psg så meget som vi gjorde. Godt nok faldt resultatet ikke ud til vores fordel, men spillemæssigt har det været vores bedste kamp, og skaden i den kamp er han ikke kommet sig over 100%.

Står det til dig og dit regnskab, så er han dømt ude. Helt fair. Du er stadig ikke kommet dig over Higuain fadæsen :D
BBB svaret på emne: #6 1 måned 3 uger siden

Dios's profilbillede
Dios svaret på emne: #7 1 måned 3 uger siden
@Doc.juego.

Ronaldo scorede 26 mål. Higuain scorede 27 mål. Benzema scorede 8 mål. Det var de spillere der var omkring Kaká. Holdet scorede 102 mål.

Benzema 22 mål. Vinicius 3 mål. Bale 3 mål. Rodrygo 2 mål. Det er spillerne omkring Hazard. Holdet scorede 70 mål.

Hazard skal på ingen måder gå fri, for det har været en forfærdelig sæson. Dog er den været præget af 2 fucking uheldige skader, som ødelagde sæsonen fuldstændig for ham. Det kan han ikke klandres for, og alle de der 2.0 viser jo bare hvor en uintelligent verden vi efterhånden lever i :D Skaderne kan du sagtens sammenlignes, men ting du ikke tager højde for er, at Kaká havde 11 måneder mener jeg det var i genoptræning efter hans første knæskade. Hazard havde vel omkring 1 måned. En ankel skade er ikke ligeså slem, men en knogle der er flækket specielt i anklen er rigtig slem. Jeg kender det selv med mine egne ankler. Heldigvis har de aldrig været brækket, men forstuvet.

Min pointe er, at Kaká havde langt bedre betingelser for at spille noget der minder om godkendt. Nuvel, så har både Rodrygo og Vinicius vist deres kæmpe potentiale i indeværende sæson, men deres nuværende niveau er jo ikke i nærheden af en fast starter i Real Madrid på normal vis. Derfor er de det jo heller ikke, selvom der ingen rigtig gode bud er på kanten.

Kaká var et kæmpe flop i Real Madrid. Det kan du ikke komme uden om. Spillemæssigt var han tættere på Bale end tiden i Milan. Skaderne kommer med alderen, men det ødelagde også hans karriere i klubben. Man fik intet for pengene. Hverken spillemæssigt eller titelmæssigt, så derfor er den jo mere end fin, at kalde ham et flop.
Hazard har endnu ikke været det, da han trods alt kun har været i klubben i 1 år.
Doc.juego's profilbillede
Doc.juego svaret på emne: #8 1 måned 3 uger siden

Bismo skrev: Håber ikke han bliver Kaka 2.0.

Det er en kæmpe hån mod Kaka ar sige at han var bare tilnærmelsesvis så dårlig som hazard har været.
Kaka får IMO alt for meget hate. Han spillede ganske fint, men nåede aldrig at være det balon d'or niveau man købte ham til dog, kun måske en sæson (se stats)
Desuden rigtig ærgerlige skader, og en Mourinho der ikke benyttede ham så hyppigt.

Lidt kort statestik fra whoscored til at underbygge mit udsagn : (både CL og La liga)
Kaka's 4 sæsoner, fra første til sidste:
Sæson 1
2434 min , 9 mål, 4 assist. 1 mål/assist pr. 187,2 minut.

Sæson 2
914 min , 7 mål, 5 assist. 76,2 min pr. mål/assist

Sæson 3
1829 min. 8 mål, 12 assist. 91,5 min pr mål/assist

Sæson 4
1224 min, 4 mål, 5 assist 136 min pr. Mål/assist.

Kaka svinger mellem 76,2 min pr. Mål/assist på hans bedste sæson, til 187,2 min pr. Mål/assist.
Svinger således mellem fabelagtigt og middelmådigt.
Men 2 ud af 4 sæsoner må være mere en godkendt.

Nu kommer Hazard :
Sæson 1
1463 min. 1 mål, 4 assist 292,6 mål pr. Mål/assist.

Hazard er altså ikke bare en smule ringere. Hans snit er hele 105 minutter dårligere (når man bare trækker den fra hinanden)
Det er vel og mærke sammenlignet med Kaka's absolut dårligste enkelt sæson for real, ikke med gennemsnittet af hans real karriere.

Hazard er altså målbart betydelig dårligere end Kaka på disse isolerede, men alligevel yderst vigtige parametre.
Hazard har samtidig fået mere spilletid i denne sæson end kaka fik i hvert fald 2 af sine 4 sæsoner, så mhp. Spilletid og skader er spillerne ret sammenlignelige, fraset at Kaka's skade i virkeligheden nok var værre end hazards, da han skulle reopereres osv.

Kaka blev købt for 67 millioner Euro (transfer markt Hazard for 115 millioner euro (transfer markt)
Selvfølgelig var fodbold priser noget andet den gang i know. Men Hazard har bæret næsten dobbelt så dyr.

Jeg synes det er lidt interessant.
Dog kan Hazard nå at vende sin real madrid karriere endnu.

Det er jo fuldstændigt absurd ringe sammenlignet med.
Hazard kan selvfølgelig vende den, der er mange andre faktorer i fx. Holdkammerater (her især CR7) spillestil og kvaliteten af modstander osv.

Det er ikke en rant som sådan, tænker bare at det er lidt sjovt at Kaka har så sindssygt et dårligt ry i Real Madrid, når han jo alligevel var ligaer bedre end Hazard har været.
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #9 1 måned 3 uger siden

madrid2000 skrev:

-#7- skrev: Det er jo efterhånden tragikomisk.

Woodgate 2.0

Woodgate og Robben købte man endda velvidende at de havde glasben. Det er dæleme dumt.
9eren's profilbillede
9eren svaret på emne: #10 1 måned 3 uger siden

Bismo skrev: Håber ikke han bliver Kaka 2.0.

Altså jeg husker at Kaka spillede mere og scorede mål!
Bismo svaret på emne: #11 1 måned 3 uger siden
Håber ikke han bliver Kaka 2.0.
madrid2000's profilbillede
madrid2000 svaret på emne: #12 1 måned 3 uger siden

-#7- skrev: Det er jo efterhånden tragikomisk.

Woodgate 2.0
-#7-'s profilbillede
-#7- svaret på emne: #13 1 måned 3 uger siden
Det er jo efterhånden tragikomisk.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.