Ramón Calderon: Udlej Bale

Real Madrids tidligere præsident, Ramón Calderon, har udtalt sig om den penible situation, som udspiler sig med Gareth Bale i klubben. På trods af at waliserens agent, Jonathan Barnett, flere gange har afvist, at en udlejning af Bale kunne komme på tale, mener Calderon, at det vil være den bedste løsning for alle parter.

Til BBC siger Calderon:
- Det er meget sørgeligt. Det er en skam at se en spiller som ham på tribunerne… hans evner og talent er ikke væk, han er stadig en god spiller, som kunne spille på højt niveau på ethvert hold.

- Jeg synes, de er nødt til at finde en løsning på denne pine for begge parters bedste. Hvis han ikke vil gå ned i løn, hvilket vil være forståeligt, så må de finde en anden måde.

Bale bad angiveligt selv om ikke at blive udtaget til kampen imod Manchester City, og Calderon forudser heller ikke, at forholdet mellem spiller og træner bliver bedre:
- Træneren tror ikke på ham. Hvis Zidane bliver i Real, hvilket jeg tror er sikkert, så må han (Bale, red.) finde en ny vej… Det ville ikke overraske mig, hvis de lod ham smutte på lån og betale en del af hans løn.

Seneste artikler...