Zidane: Vi fortjente mere

Lørdag spillede Real Madrid 1-1 med Villarreal på udebane, og det betyder, at man efter weekendens kampe ligger nummer fire i La Liga med seks point op til Real Sociedad på førstepladsen, som dog har spillet én kamp mere. Til gengæld er man også tre point efter Atlético Madrid, som endda har en kamp i baghånden i forhold til Kongeklubben.

Derfor ville en sejr have været kærkommen i lørdagens opgør, selvom Villarreal altid er en svær størrelse på udebane, og Zidane ærgrede sig da også over resultatet på pressemødet efterfølgende:
- Vi smed to points. Jeg må lykønske mine spillere for deres indsats. Det irriterer mig på grund af den indsats, vi lagde for dagen; vi fortjente meget mere i dag.

Zidanes irritation kunne også fornemmes i franskmandens sprog på pressemødet, hvor han bed lidt af journalisterne:
- Jeg ser fremad med spænding. I må fortsætte med jeres arbejde, så fortsætter jeg med mit.

Mariano fik en sjælden start i opgøret, hvilket han takkede for med en scoring, og Zidane havde da også en simpel forklaring på, hvorfor han tog ham ud, selvom der ikke var andre naturlige angribere på bænken:
- Han havde ikke spillet i lang tid og var udmattet.

Om rygterne om et muligt Isco-exit i januar sagde han desuden:
- Det er der intet hold i. Vi skal ikke tale om det; Isco er her, og så er der ikke mere at sige.  

Seneste artikler...