Zidane: Jeg siger ikke op

Zinedine Zidanes fremtid er i den grad bragt i tvivl efter gårsdagens forsmædelige nederlag til Shakhtar Donetsk, som betyder at Real Madrid nu kan blive alt fra nr. 1 til 4 i gruppen, alt efter resultaterne i sidste spillerunde.

Franskmanden har dog ikke i sinde at kaste håndklædet i ringen og efter kampen i går sagde han følgende:
- Jeg siger ikke op, slet ikke. I første halvleg spillede vi rigtig godt, men vi manglede scoringen. Vi pressede godt, spillede godt……..men bolden ville ikke ind, vi havde flere muligheder, stolpeskuddet…og så blev det svært.

Det er den måske sværeste periode i Zidanes træner-karriere og om det sagde han:
- Det er en resultatmæssig dårlig stime, men vi skal fortsætte. I dag var en finale. Den forberedte vi godt. Men bolden ville ikke ind. Vi har nu en kamp, som skal vindes og så er vi videre.

Det kræver nogle løsninger og dem mener Zidane at have:
- Jeg har styrken og vil gøre alt. Jeg synes, at vi har fortjent at vinde. Vi havde chancerne. Vi er nødt til at rejse os. Når man er inde i en dårlig stime, må man kæmpe videre. Der er ikke tale om et enkelt problem, det er summen af flere ting. Jeg er optimist i forhold til at gå videre. Det er et svært øjeblik, men vi skal vise karakter og stolthed. Vi skal vinde den kommende kamp og vi vil kæmpe, det er helt sikkert.

Seneste artikler...