Casemiro: I denne klub lærer man at vinde finalerne
I morgen aften spiller Real Madrid imod Borussia Mönchengladbach i den afgørende gruppekamp i Champions League, og Casemiro har snakket med pressen forud for opgøret.
Om kampen siger brasilianeren:
- Vi ved, at kampen i morgen er årets vigtigste. Vi ved alle, at det er en finale i morgen. I denne klub lærer man, at du ikke spiller finaler – du vinder dem. Vi tænker ikke på noget andet end at vinde.
Om Gladbach:
- Vi ved, at det er en god modstander, og de er i toppen af gruppen, så det skal vi respektere, men vi går ud for at vinde.
Hvis Real Madrid ikke går videre fra gruppen, kan man med en tredjeplads havne i Europa League. Casemiro blev bedt om at forholde sig til det scenarie, og her siger han:
- Hvis vi ikke kan fortsætte i Champions League, så foretrækker jeg at fortsætte i en anden turnering. I så fald ville vi ønske at vinde Europa League, men vi fokuserer kun på at vinde i morgen og komme videre.
Sergio Ramos er tilbage i kamptruppen, og det glæder Casemiro:
- For mig er det en ære at snakke om Sergio. Han har været i denne klub i lang tid. Nacho og Varane gør det også godt, men Sergio er en af de bedste i historien. Han er en leder for os, og vi er glade for, at han er tilbage.
Om Zidane og det pres, som franskmanden er under:
- Hvad skal jeg sige om Zidane? Han har skabt historie. Sidste år vandt han to trofæer… ofte indser man ikke, hvad Zidane har opnået.
Om sæsonen mere generelt:
- Sæsonen er mærkelig, det er sandt. Optaktssæsonen var ikke god, og det er svært at spille hver anden eller tredje dag. Holdet står bag træneren, og jeg sætter pris på det, han har gjort og stadig gør.