Zidane: Vi spillede spektakulært fra start til slut
Real Madrid besejrede i går aftes Borussia Mönchengladbach, og det betyder, at Real Madrid ikke blot kvalificerede sig til ottendedelsfinalerne, men at man også blev nummer ét i gruppen. Derfor var det selvsagt en tilfreds Zinedine Zidane, der snakkede med pressen efterfølgende.
Franskmanden sagde om kampen:
- Målet var at slutte som nummer ét. Vi spillede spektakulært fra det første minut til slut. Vi håndterede kampen virkelig godt. Jeg synes, at det var vores mest komplette præstation i sæsonen, det var i hvert fald helt sikkert vores bedste.
Til spørgsmålet om hvorfor Real Madrid ikke oftere i sæsonen har fundet præstationer frem som denne, svarede han:
- Jeg har selv været spiller, og det er umuligt altid at spille sådan. Vi forsøger, men nogle gange kan vi ikke. Vi præsterer ikke kun under pres; vi har også spillet godt i andre kampe. Men det er sandt, at vi kan steppe op i de svære øjeblikke.
Om det forestående opgør med Atlético Madrid i weekenden:
- Jeg håber, at vi er på vores bedste. Nu skal vi hvile og forberede os godt på kampen.
Zidane blev også spurgt ind til om han er lettet på sine egne vegne efter kampen, men cheftræneren holder fast i, at det er spillerne, der fortjener rosen:
- Jeg er glad på spillernes vegne. De er de vigtigste. Jeg kæmper sammen med dem. Det var en god kamp.