Zidane: Isco får ikke chancen for at vise, hvad han kan

Real Madrid tager i morgen hul på spillerunde 19, når man hjemme på Estadio Alfredo di Stéfano møder Ath. Bilbao. Den fremrykkede runde skyldes, at de to hold – og Barcelona og Real Sociedad, som også mødes – skal spille Super Cup i januar måned. Op til kampen mødte Zidane spansk presse og her udtrykte han stolthed over spillerne.

- Ja, for i sidste ende skal vi alle fungere sammen og vi arbejder rigtig godt sammen med spillerne og vi hjælper spillerne. Kun sådan kan det fungere.

To af de spillere, som ikke har fået megen spilletid på det seneste, er Isco og Marcelo. Om dem sagde Zidane:

- Det er rigtigt, at Marcelo ikke har spillet meget på det seneste, men vi ved, hvad han kan. Han træner rigtig godt og skal fortsætte med det, han gør. Det er rigtigt, at han på det seneste ikke har fået muligheden, men det er ikke hans skyld. Vi må se, hvordan det går fremadrettet. Isco bliver en vigtig spiller, det er rigtigt, at han ikke spiller meget og jeg har ikke givet ham chancen for at vise, hvilken spiller, han er. Jeg beklager over for dem og jeg vil aldrig glemme, hvad disse spillere har opnået. Man skal arbejde hårdt for at få chancen, men hvad medierne snakker om, kan jeg ikke kommentere, for det kan vi ikke kontrollere.

Zidane har ikke gjort brug af alle fem indskiftningsmuligheder i de seneste kampe, men det skyldes tilfældigheder, fortæller han:

- Det er rigtigt, at jeg ikke har skiftet meget ud på det seneste, men det er omstændighederne og man skal ikke skifte ud, bare for at skifte ud. Jeg er udmærket klar over, at jeg har fem indskiftning-muligheder i kampene.

Zidane mener heller ikke, at der er sket de store ændringer med holdet, selv om man fik tre vigtige sejre i den forgangne uge:

Vi vil ikke ændre noget, vi ved at vi altid skal være de bedste, men der er en modstander og nogle gange er det svært at bringe modstanderen i vanskeligheder. Men vi er gode og vi kan vise stabilitet. For os er der ikke ændret noget. Nogle gange er der besværligheder i kampene og i dagens fodbold mere end nogensinde. Hvor der for 15-20 år siden altid var en favorit i kampene, er det ikke sådan i dag. Men vi ønsker altid at vinde, også selv om jeg måske har forklaret mig dårligt, men nogle gange skal man overkomme disse besværligheder.

Seneste artikler...