Benzema kåret som bedste La Liga-spiller i 2019/20-sæsonen

Real Madrid-legenden Alfredo Di Stéfano har ikke kun lagt navn til Castilla-holdets hjemmebane, som Real Madrid for tiden spiller sine hjemmekampe på, han har således også lagt navn til MARCAs såkaldte Alfredo Di Stéfano-pris, og den er Karim Benzema årets vinder af.

Prisen gives til La Ligas bedste spiller i den forgangne sæson, og Benzema har således vundet den på baggrund af sine præstationer i 2019-20-sæsonen, hvor han havde stor betydning for, at Real Madrid hev mesterskabet i hus. Han scorede 21 mål i ligaen, og med kåringen er han den første spiller siden Rául i 2008, som ikke hedder Lionel Messi eller Cristiano Ronaldo, der har vundet prisen. 

Benzema siger selv om hæderen:
- Det betyder meget. Jeg er stolt og meget glad. Det er en pris for mit arbejde i denne klub siden 2009, og som jeg sagde, gør det mig uden tvivl meget tilfreds. Jeg har været i Real Madrid i mange år, og jeg arbejder altid henimod at hjælpe holdet. 

Benzema havde også en kommentar om Messi og Ronaldo:
- De er noget specielt. De har vundet mange individuelle priser, og for mig er det en ære at vinde i stedet for de to spillere.

Franskmanden havde desuden følgende at sige om den igangværende sæson, hvor han på det seneste har genfundet storformen:
- Jeg gør en indsats i enhver træningssession med tanke på den kommende kamp. Mit mål er hver dag at vise, at jeg kan spille for denne klub, der for mig altid har været den bedste i verden. 

Benzema blev desuden spurgt ind til, hvem han kunne have forestillet sig at give den til, hvis han ikke selv skulle have den, og her svarede han:
- Der er mange. For eksempel Sergio Ramos, som havde en stor sæson. 

Seneste artikler...