Zidane: Det var en besværlig kamp

Real Madrid har gang i en god stime for tiden, og med gårsdagens sejr er man oppe på seks sejre i streg. Zinedine Zidane var naturligvis også tilfreds med de tre point, og det fortalte han til pressen.

Han sagde følgende:
- Det var en besværlig kamp; den var fandens hård. Den første halvleg var svær, og den anden var meget bedre. Jeg er virkelig glad, fordi disse kampe er ikke nemme. Vi fortjente sejren med indsatsen i anden halvleg.

Om sine spillere sagde Zidane:
- Spillerne har fortsat med at arbejde og forberede sig på kampene. Det er det, de er nødsaget til at gøre. Vi kommer til at tabe kampe, det er uundgåeligt i ny og næ. Jeg er glad på spillernes vegne, fordi de har kæmpet sig igennem al kritikken.

Både Toni Kroos og Luka Modric er kommet på måltavlen for nylig, og i går scorede Casemiro sit fjerde mål i sæsonen. Zidane havde følgende at sige om sin brasilianske ankermand:
- Vi ved, at han kommer med frem. Vi ved, hvad han kan gøre defensivt. Han bidrager med meget, men også i offensiven. Det var et flot mål. Vi ved, at han er god med hovedet ligesom Sergio (Ramos, red.) og Rafa (Varane, red.). 

- Successen er alles. De tre midtbanespillere gør et godt stykke arbejde, men hele holdet fortjener rosen. Men det er sandt, at de (midtbanespillerne, red.) scorer flere mål.

Eden Hazard kom ikke på banen, og ifølge Zidane skyldes det, at man ikke vil risikere noget med ham:
- Jeg syntes ikke, at det var klogt at bruge ham. Det var en hård kamp. Jeg ville ikke risikere noget med Eden. Han har det godt, men vi tager det skridt for skridt. 

Seneste artikler...