Zidane om Cup-fiasko: Vi forsøgte
Real Madrid skuffede som så mange gange før i de senere år i Copa del Rey, da man i går aftes blev slået ud af turneringen af Alcoyano, og dermed er man blevet slået ud af to turneringer på blot én uge, efter at man også tabte til Athletic Club i den spanske Super Cup.
Zinedine Zidane forholdt sig dog rolig efter kampen, hvor han sagde:
- Der bliver snakket, når vi taber. Jeg er rolig. Jeg tror, at spillerne ville vinde, da de var på banen. Vi må se, hvad der sker i de kommende dage.
Til spørgsmålet om hvorvidt spillerne stadig tror på ham, svarede han:
- Jeg tror det. Vi forsøgte. Vi har gjort gode ting i sæsonen, men ikke på det seneste.
Om sit ansvar som cheftræner:
- Jeg synes, at det er mit ansvar som træner. Sådan er fodbold. Du skal udnytte dine chancer. Bolden ville ikke ind, og ja… nu er vi ude.
Zidane forholdt sig i øvrigt umådeligt roligt til gårsdagens resultat, som han med frustrerende kølighed sagde følgende om:
- Sandheden er, at vi prøvede. Vi havde chancer, men disse ting kan ske. Det er en hård tid, og vi er ude. Vi skulle gøre mere, men det gjorde vi ikke. Men vi forsøgte.
Holdets næste kamp er i La Liga på lørdag kl. 21, hvor man på udebane skal ”prøve” at slå Alavés, der i skrivende stund ligger ét point over nedrykningsstregen.