Zidane om holdets mange skader: Jeg er bekymret og irriteret
Real Madrid fik i går tredje sejr på stribe, men som tendensen er for tiden, var det ikke uden malurt i bægeret, da Dani Carvajal måtte lade sig udskifte halvvejs i første halvleg med endnu en muskelskade.
På pressemødet efter kampen udtrykte Zinedine Zidane nok engang sin bekymring over holdets mange skader:
- Jeg forstår det ikke. Det er mange skader... jeg er bekymret. Når jeg mister en spiller, så irriterer det mig som træner. Det er et tilbageslag; jeg føler for Carva. Han spillede 25 gode minutter, og jeg er irriteret, fordi han er meget vigtig for os. Jeg kan ikke forklare grunden (til skaderne, red.). Jeg håber, at det er en kortvarig skade.
Ferland Mendy så ud til at komme på måltavlen for anden kamp i streg, men målet blev annulleret af VAR. Zidane var dog tilfreds med franskmandens offensive bidrag:
- Jeg er glad på Mendys vegne, han kommer med frem nu, og han kan bidrage med meget i angrebet også. Han scorede et flot mål (imod Getafe, red.) den anden dag og gjorde det samme i dag (i går, red.), selvom det blev annulleret. Han har tilpasset sig godt; han er en spiller, der bidrager i begge ender af banen.
Generelt om sejren:
- Forbedringerne er tydelige, fordi spillerne tror på det, de gør. Der er stadig mange point på spil - 45 - og vi må se, hvad der sker.