Zidane: Benzema spiller ikke i morgen

Real Madrid skal i morgen aften forsøge at tage den fjerde sejr på stribe, når man gæster Real Valladolid i La Liga.

Zinedine Zidane har snakket med pressen forud for opgøret, men her blev han bedt om at forholde sig til helt andre ting, herunder Kylian Mbappé, som Barcelona slet ikke kunne holde styr på i midtugen i Champions League. Om ham sagde Zidane:
- Jeg ser alle kampene, og jeg nyder det, når jeg ser gode ting. På den måde er jeg som alle andre fodboldfans.

Zidane ønskede dog ikke at kommentere på, hvorvidt han ønsker at hente den unge verdensklassespiller til klubben:
- Det vil jeg ikke snakke om. Ja, alle snakker om kampen, og dét, som Mbappé gjorde, overrasker mig ikke, fordi jeg kender ham.

Spørgsmålene angående spillere uden for klubben stoppede ikke her, da Zidane blev spurgt, om Mbappé og Erling Håland er arvtagerne for Lionel Messi og Cristiano Ronaldo i fodboldverden. Her svarede han:
- Vi må se, de er meget gode ligesom Messi, Cristiano og Neymar. De er yngre, de hører til nutiden og fremtiden.

Zidane slår desuden fast, at Karim Benzema ikke spiller i morgen aften:
- Han spiller ikke i morgen. Han fik et slag, og fordi det skete i går, så spiller han ikke i morgen. Vi må vente og se i forhold til næste uge.

Om situationen med Ramos:
- Alle kan have deres holdning. Vi vil finde ud af det med kontraktforlængelserne, og så vil der altid være snak om, hvem der skal komme ind. Det går ikke væk, det ved alle os, der arbejder her.

Om titelræset:
- Der er 45 point på spil, og vi fortsætter med at gøre vores arbejde uden at tænke på andre hold. Hvert år er der konkurrence. Der er to trofæer på spil, La Liga og Champions League, og frem til slutningen af sæsonen vil vi kæmpe med om dem til døden.

Seneste artikler...