Sergio Ramos-interview: Om kontrakten i Real Madrid, resten af sæsonen og om en lang karriere
Sergio Ramos er på vej tilbage efter en knæskade, der krævede operation, men selvom han efterhånden er blevet 34 år gammel, så er der stadig masser af gode år tilbage i den spanske forsvarsspiller.
Det fortæller han i hvert fald før premieren på sin nye dokumentar-serie, “La Leyende de Sergio Ramos” på Amazon, der består af seks afsnit.
- Jeg er endelig tilbage hos holdet. Nu kommer den vigtigste del af sæsonen, og jeg vil gerne hjælpe med store præstationer. Forhåbentlig kan vi vinde et stort trofæ og dedikere det til vores fans.
I interviewet bliver Ramos spurgt ind til kontraktsituationen i Real Madrid:
- Jeg ville ønske, jeg havde noget at fortælle, men alt er det samme. Jeg tænker kun på at vende tilbage og slutte sæsonen så godt som muligt. Der er ingen nyheder omkring min forlængelse.
- Jeg er rolig, og jeg tænker kun på at spille igen og vinde et trofæ.
Sergio Ramos er en mand der deler vandene over alt hvor han kommer. Men for kaptajnen er der sådan set kun én ting, der betyder noget, og det er at vinde.
- Man kan ikke glæde alle, men der er én ting, man aldrig kan slette: alt det, man har vundet. Det eneste jeg tager mig af er, at de ved, at jeg er en ægte fyr, som efterlod min sjæl på banen for Real Madrid-mærket.
- Jeg har altid stået op for mig selv, og jeg har altid fortalt sandheden. Jeg er ærlig, ydmyg og hårdtarbejdende. En spiller skal vurderes baseret på hans præstationer.
Sergio Ramos er en mand der stinker langt væk af selvtillid, og det er da også det, han udgyder, da han udtaler sig om sin fremtid.
- Jeg kan spille i fem år på det højeste niveau. Hvis skaderne ikke er for slemme, vil min mentalitet hjælpe mig.