Zidane om Hazard: Noget er galt
I morgen aften venter det vigtige returopgør i Champions League imod Atalanta, og Zinedine Zidane har i dag snakket med pressen, hvor han naturligvis blev bedt om at kommentere på det faktum, at Eden Hazards 15 minutter lange usynlige indhop imod Elche var mere, end belgieren kunne klare.
Om situationen med Hazard sagde Zidane:
- Et eller andet er galt. Han har aldrig før døjet med skader i sin karriere, så det er nyt for ham. Jeg kan ikke forklare det yderligere. Vi ønsker alle at hjælpe ham.
Zidane blev yderligere spurgt ind til, om han tror på, at Hazard får succes i Real Madrid, hvad end det er med Zidane eller en anden som træner:
- Jeg ved ikke, om det bliver med mig, fordi han har en lang kontrakt, men før eller senere vil det blive godt med Hazard. Vi skal være tålmodige. Jeg vil bede fansene om at vente på Hazard; vi ved, hvilken spiller han er.
Til spørgsmålet om, hvorvidt skadesproblemerne skyldes noget internt i klubben, svarede franskmanden:
- Jeg tror ikke, at der er et problem. Vi har meget kompetente mennesker her, som er meget tæt på spillerne. Vi undersøger naturligvis, hvad problemerne skyldes. I sidste ende sker disse ting bare i fodbold. Vi har snakket om optaktssæsonen, kampene, det mentale aspekt… Der er meget gode folk til rådighed for spillerne. Vi får spillere tilbage for tiden, nu er der færre skader.
Om Casemiros karantænefravær:
- Han er ikke til rådighed, og der er andre spillere, som kommer til at spille, og som vil gøre det godt. Jeg bekymrer mig aldrig om disse ting; vi har spillere, der kan spille en stor kamp.
Om kampen:
- Vi skal starte forfra; vi har ikke gjort det færdigt. Vi skal gøre meget for at komme videre. Vi må ikke tænke, at vi har gjort det med den første kamp, selvfølgelig ikke. Det er en finale. Det er returkampen, og for at komme videre skal vi spille en stor kamp. Der er modstandere med mange styrker.