Zidane: Modric og Kroos er fænomenale
På pressemødet efter kampen i går aftes var Zinedine Zidane tilfreds med holdets præstation og det videre avancement til kvartfinalerne i Champions League.
Generelt om sine spillere sagde han:
- Jeg lykønskede spillerne, fordi de spillede en stor kamp fra start til slut imod et hold, der kræver meget af dig fysisk. Vi skulle forsvare os godt, og med bolden kan vi sige, at det var en komplet kamp for os.
Casemiro var fraværende med karantæne, men til gengæld viste både Toni Kroos og Luka Modric verdensklasseniveau med deres boldomgang og afmontering af Atalantas ellers så ofte velfungerende presspil. Zidane var også tilfreds med de to midtbanemaestroer:
- De to midtbanespillere i form af Luka og Toni er fænomenale. Casemiro kan score mål og tillader os at spille på en anden måde. Hvis du spørger mig ind til Luka… hvilken spiller. Han er 35 år år gammel, men det kan man ikke se ud fra dét, han præsterer på banen.
Vinícius spillede også en flot kamp, hvor han var en konstant kilde til uro for Atalanta-forsvaret, og selvom han fortsat mangler slutproduktet, fik han dog trukket et straffespark, som Sergio Ramos sikkert eksekverede. Zidane var også tilfreds med den eksplosive brasilianer:
- Jeg er glad for ham, fordi han vandt straffesparket på baggrund af den fart, han besidder. Vi ved, at han kan skabe problemer for ethvert forsvar. Han var meget vigtig.