Ramos: Vinícius fortjente et mål
Med sejren i går aftes har Sergio Ramos endnu ikke personligt oplevet et Champions League-exit siden 2015. I går aftes spillede han lidt over en time og fik undervejs sparket et straffespark i kassen, og ligesom Karim Benzema, Toni Kroos og Luka Modric var han et eksempel på en spiller over 30, der fortsat viser verdensklassen.
Aldersaspektet kommenterede kaptajnen også på efter kampen, hvor han sagde til pressen:
- Ingen kan dømme os på alder, men derimod på vores præstation. Det er dét, man skal kigge på. I sidste ende, når du bruger så mange år på at tage vare på dig selv… man høster, som man sår.
Om kampforløbet sagde Ramos:
- Når alt kommer til alt, så arbejder man ud fra det andet holds plan. Vi vidste ikke, at de ville komme ud og presse os, som de gjorde, men vi fik hurtigt kontrollen med de tre nede bagi (ham selv, Varane og Nacho red.), og med den fart, vi har oppe foran, vidste vi, at vi var farlige på kontraangreb. Det forløb alt sammen rigtig fint, de var ikke rigtig nogen trussel.
Vinícius brændte undervejs i kampen en kæmpe chance, som han selv havde skabt efter en lang, flot dribletur, og efterfølgende blev der vist et klip, hvor Ramos lagde sig på græsset i ren ærgrelse. Det forklarer han således:
- Man ærgrer sig, fordi det er en skam, at efter at have gjort den svære del så endte det ikke ud i et mål. Jeg ville have været meget glad, hvis Vini havde scoret det mål. Vini fortjente det mål. Jeg kastede mig på jorden, fordi det gjorde ondt indeni, fordi Vini fortjente det.
Kaptajnen fortsatte om Vinícius:
- Når han spiller, giver han alt, hvad han kan. Han spillede en stor kamp, og det fortalte jeg ham, så snart jeg så ham på bænken.