Nacho: Jeg føler mig selvsikker

I sidste sæson spillede Real Madrids altmuligmand i forsvaret, Nacho, blot ti kampe, og det kampantal har han allerede fordoblet i denne sæson med 20 kampe hidtil. Det er et af flere punkter, som den 31-årige spanier har kommenteret på i en snak med El Transistor.

Generelt om sit ophold i klubben sagde Nacho:
- Da jeg var barn, plejede jeg at sige, at jeg ville ønske, at jeg kunne spille for Real Madrid. Nu har jeg spillet mere end 200 kampe, og jeg er meget glad for at forsvare denne trøje. Jeg håber, at jeg kan gøre det i lang tid. Om jeg forlænger? Når det bliver sommer, vil jeg sætte mig ned med træneren og klubben, og vi vil tage den bedste beslutning.

- Det ville være en drøm at slutte karrieren i Real Madrid. I sidste sæson var jeg mere ude af holdet end inde, men fodbold er et forunderligt spil.

Det har især været i Sergio Ramos’ fravær, at Nacho har fået chancen for at bide sig fast, som han har gjort på det seneste, og han understreger da også selv, at han føler sig godt kørende:
- Jeg føler mig meget selvsikker og afklaret. Det har været et rigtig godt år for mig personligt. På banen har jeg det anderledes end i tidligere sæsoner; jeg har selvtillid, og det hjælper meget at spille flere kampe i streg. Jeg er meget glad.

Nacho kommenterede desuden på udsigterne til at møde Liverpool, som har Mohamed Salah, Roberto Firmino og Sadio Mané oppe foran:
- Liverpool er et meget farligt hold rent offensivt, de tre oppe foran er meget gode.

Seneste artikler...

Annonce