Rodrygo: Real Madrid-logoet kræver kamp til det sidste
Rodrygo er en af de Real Madrid-spillere, der ikke er på landsholdstjeneste i den kommende periode, og i stedet har brasilianeren taget en snak med Real Madrid TV.
Her sagde han blandt andet, at holdet fortsat tror på chancen i Champions League og LaLiga:
- Alle kan se, at vi kæmper til det sidste i alle kampe. Dette Real Madrid-logo kræver altid, at vi kæmper til det sidste. Det er ligegyldigt, hvor mange point vi er efter Atlético Madrid eller Barcelona.
- Liverpool bliver en meget hård modstander i Champions League, men vi arbejder virkelig hårdt frem imod det, som kommer, og vi håber at klare os videre til næste runde.
Om træningen under landsholdspausen:
- Det bliver en hård uge. Der er ingen kampe, og vi skal træne mere og mere hver dag, så vi er i god form, når vi er tilbage i aktion. Disse sessioner er hårdere end dem, vi har i normale uger, hvor vi skal komme os fra tidligere kampe og tænke på de næste. Det er en skam, at vi har denne pause i ligaen nu, da vi er oppe på en stime på ti kampe som ubesejret.
Om sin egen forfatning siger Rodrygo:
- Jeg føler mig rigtig godt tilpas. Det var svært igennem alt den tid, hvor jeg ikke kunne spille. Jeg kunne ikke håndtere, at jeg ikke kunne spille og skulle se kampene på fjernsynet. Det gjorde mig vred, men nu er jeg virkelig glad og arbejder hårdt hver dag for at forbedre mig. Det sværeste er at genfinde rytmen og få den selvtillid, som jeg havde, før jeg blev skadet.
Om holdets taktik:
- Zidane vil altid have os til at presse højt på banen. Det er bedre at presse højt, fordi så er vi tættere på modstanderens mål og behøver ikke at løbe 50 meter.
Rodrygo blev desuden spurgt, hvad han foretager sig på en kampdag, og her sagde han:
- Jeg prøver altid at få sovet godt ud og spise gode måltider, men det afhænger af kampens tidspunkt. Jeg bliver på mit værelse og fokuserer, og nogle gange spiller jeg videospil. Jeg er ikke særlig overtroisk. Jeg kan lide at høre musik før og efter, jeg går på banen. Efter kampene får jeg altid massage af min far. Jeg snakker altid med ham i telefon.