Raúl favorit til at blive næste førsteholdstræner

Raúl fremstår mere og mere som manden, der på et tidspunkt skal tage over for Zinedine Zidane.

Sidste år overtog han Juvenil-mandskabet til slutspillet i Youth League og førte holdet til den første triumf i turneringen og i år har han sikret Castilla en plads i oprykningsspillet til den næstbedste spanske række, hvor man ikke har været i de seneste syv sæsoner.

Real Madrid træder ind i oprykningsspillet på en tredjeplads og skal over seks kampe forsvare den position for at nå sidste skridt i bestræbelserne på at opnå endelig oprykning.

Det skorter ikke på roserne i La Fábrica, hvor en unavngiven person skal have sagt følgende om Raúl:
- Han er meget vovet taktisk, også meget mere end Zidane var, da han var Castilla-træner.

Raúl spiller som udgangspunkt en 4-1-4-1-formation, men har også eksperimenteret med blot tre mand i forsvaret og så er han god til at lære fra sig, nævner flere af spillerne, som også hæfter sig ved, at intet slipper forbi legendens blik og at han er opmærksom på alt, hvad der foregår i La Fábrica.

Således fortæller Pablo Rodríguez, som før denne sæson skiftede til Lecce om følgende oplevelse med Raúl:
- Jeg havde aldrig snakket med ham, men en dag mødtes vi i Valdebebas og han stoppede mig for at vise mig noget på telefonen og det var aktioner fra min seneste kamp, jeg troede knap mine egne øjne.

Seneste artikler...