Benzema: Vinícius har alt, der skal til

Karim Benzema kom tidligere på sæsonen i medierne, da han i halvlegen i en Champions League-kamp syntes at bede Ferland Mendy om at undlade at spille bolden til Vinícius. Begge parter har dog flere gange lagt en dæmper på episoden, og Benzema slår da også fast i et interview til LaLiga, at han tror på sin unge brasilianske angrebsmakker.

Her siger han om Vinícius:
- Vini er en meget ung spiller, men jeg tror på ham, fordi han har alt, der skal til for at få succes her. Det er derfor, at jeg snakker meget til ham på banen, nogle gange bliver det lidt højlydt, men det er på grund af den, han er. Han kan give mere, fordi når gør det, så er han et fænomen.

Benzema havde desuden følgende at sige om lørdagens Clásico:
- El Clásico er for mig den største kamp i verden. Faktisk ikke kun ifølge mig, men ifølge mange, fordi det er to hold, der har meget historie. Det er altid en vigtig kamp. 

Benzema har gang i sin tredje stærke sæson på stribe siden Cristiano Ronaldos afsked i 2018, men franskmanden foretrækker at holde fokus på at holde niveauet:
- Jeg ved ikke, om det her har været min bedste sæson. Hvert år starter jeg forfra og ønsker at forbedre mig i forhold til den forrige. 

Seneste artikler...