Modric: Jeg havde foretrukket at spille med fans på Anfield

Real Madrid kommer ikke til at opleve det store pres fra lægterne på Anfield Road i aften, når madrilenerne gæster Liverpool i kampen om en plads i semifinalerne i Champions League.

Luka Modric mener imidlertid ikke, at det nødvendigvis bliver en fordel for Real Madrid.

- Det er ikke en fordel for os at spille på Anfield uden tilskuere – det er sådan fodbold er lige nu. Heldigvis ser det ud til, at der er lys for enden af tunnelen, men jeg havde personligt foretrukket at spille på Anfield med alle fansene på lægterne.

Real Madrid mangler spillere som Dani Carvajal, Raphaël Varane, Sergio Ramos og senest er Lucas Vázquez også blevet tilføjet til den lange liste over forsvarsspillere, der ikke er kampdygtige, men selvom det har påvirket truppen i nogen grad, vil Modric ikke bruge skader som en undskyldning.

- Lucas’ skade har påvirket os meget. Jeg håber, han kommer sig hurtigt og godt. Udfordringerne gør os stærkere som hold. Der er mange skader, men vi kan ikke klage og det har vi heller aldrig gjort.

- Vi har det fint, vi er dog slidte, men vi skal bare kæmpe videre. Vi har arbejdet stenhårdt i ni måneder for at nå til denne fase, så vi kan ikke brokke os over at være trætte eller andre ting. Vi skal bare fortsætte med at arbejde og være professionelle. Det slutter forhåbentlig på et tidspunkt, og så vil anstrengelserne være det hele værd.

Modric’ kontrakt udløber til sommer, men kroatens ambition er at forlænge aftalen med Real Madrid, og han insinuerede da også på gårsdagens pressemøde, at der er positive snakke mellem parterne.

- Min kontraktforlængelse går godt, men mere kan jeg heller ikke sige om det. Jeg føler mig meget tilfreds her og jeg håber også at være her i næste sæson.

Toni Kroos og Modric har vundet alt, der vindes kan, med Real Madrid. Los Blancos’ kroatiske midtbanespiller håber da også på flere sammen med sin tyske holdkammerat.

- Vi har spillet sammen i mange år, og han er en af de spillere, jeg har følt mig mest komfortabel med på banen. Jeg nyder at spille sammen med ham, vi forstår hinanden rigtig godt og så må tiden vise, hvor meget længere vi kommer til at nyde godt af hinanden.

Seneste artikler...