Klopp: Vinícius Jr. imponerede mig i første kamp

Vinícius Júnior stemplede for alvor ind på den internationale fodboldscene i første opgør mod Liverpool, hvor han især drev gæk med Trent Alexander-Arnold, men Klopp er ikke overrasket over brasilianerens kvaliteter.

- Jeg var imponeret over Vinícius – ikke overrasket. Han er helt åbenlyst et enestående talent. Det vidste alle, inden han skrev under med Real Madrid, men han er tydeligvis blevet bedre…. vi kunne have forsvaret os bedre på hans anden scoring, men det første mål var en fremragende aflevering, en fremragende førsteberøring og afslutning.

Klopp roste også sin tyske landsmand Toni Kroos, der har været en dominerende skikkelse i europæisk fodbold i flere år.

- Han har været en af de største talenter i tysk fodbold i en lang, lang, lang periode. Han har været en fantastisk spiller siden ungdomsårene. Han lavede utrolige ting i Bayern München og foretog derefter et modigt skifte til Real Madrid, hvor han har etableret sig som en af de mest succesfulde fodboldspillere på klubplan, ligesom han også har vundet VM.

- Det har været en flot karriere indtil videre, men han har stadig meget tilbage i tanken. Han er en god person, vi kender ikke hinanden super godt, men jeg værdsætter og beundrer ham, fordi han er en vidunderlig fodboldspiller. Han er virkelig svær at forsvare sig imod, fordi han kan ændre kampens forløb dybt i banen. Det er en rimelig god kvalitet, hvis jeg skal være ærlig.

Liverpools tyske træner mener, at det bliver en vanskelig opgave at lave et comeback mod Real Madrid af flere grunde, men han fastslår omvendt, at englænderne vil forsøge at skabe overraskelsen.

- Når man er nede 3-1 og det ser ud til, at man allerede er ude af turneringen, har man ikke ret meget at tabe, men vi vil gøre et forsøg og gå efter det. De var bedre end os i første kamp og vi spillede ikke op til vores bedste, men det var kun første halvleg. Resultatet er et problem – modstanderens kvalitet det samme. Vi har heller ingen tilskuere på stadion, hvilket bare er et ekstra problem. Vi skal ud og skabe vores egen atmosfære.

Klopp var ikke alt for heldig i sine udtalelser om Real Madrids midlertidige hjemme, Alfredo di Stéfano, i sidste uge, og tyskeren undskyldte for sine uhensigtsmæssige bemærkninger.

- Der har været meget opmærksomhed rettet mod mine udtalelser, men det var ikke for at udvise disrespekt. Hvis de vil spille på Alfredo di Stéfano, er det helt fint med mig. De har spillet der hele sæsonen, da de er ved at renovere Santiago Bernabéu. Jeg føler stadig, at der er gjort et stort nummer ud af, hvad jeg sagde, men har nogen følt sig stødt, vil jeg gerne undskyld. Det var ikke min intention.

Seneste artikler...