Zidane før Betis-kamp: Kroos er ude, men Modric er med
Zinedine Zidane har snakket med pressen forud for kampen i morgen aften imod Real Betis, og her kommenterede han blandt andet på rygterne om, at Real Madrid tidligere så ud til at kunne blive udelukket af Champions League som følge af klubbens involvering i European Super League. Det ser ikke ud til at ske, og Zidane mener også, at det ville være et absurd scenarie:
- Vi har retten til at spille i Champions League, det er absurd, og vi kommer til forberede os til det (Chelsea-kampen, red.).
Både Toni Kroos og Luka Modric var ude af Cádiz-kampen, og de har ligeledes misset flere træninger i ugens løb. Om det siger Zidane:
- Kroos bliver ikke klar, og Luka kommer med i truppen. Eden (Hazard, red.) kommer til at være med os, han kommer med i truppen.
Om Nacho, der har gjort det glimrende i Sergio Ramos' og Raphaël Varanes fravær, siger Zidane:
- Det beviser, at du altid skal være klar her, det er dét, som dette hjem handler om. Det er spillere, som præsterer i mange år og i lang tid.
Om Ferland Mendys skadessituation:
- Jeg håber, at han er med os tirsdag (imod Chelsea, red.). Det er ikke en alvorlig skade, det handler om dage, og han er snart med os igen.
Også Sergio Ramos er fortsat ude med skade, men Zidane er fortrøstningsfuld:
- Han har kort vej igen, og jeg er glad for ham, og vi ønsker altid, at han er med os.
Zidane kommenterede desuden kort på sit forhold til præsident Florentino Pérez og sin egen fremtid i klubben:
- Jeg ved ikke, hvad der vil ske i de næste måneder. Jeg ser på det dag for dag, senere vil vi snakke om fremtiden, og hvad der skal ske. Vi snakker fra tid til anden. Han kommer her nogle gange for at møde holdet, og intet har ændret sig. Han ønsker blot, at vi er fokuserede på kampen i morgen.
Om truppen og håndteringen af skader og COVID-19:
- Vi har ikke en smal trup, den er bred og meget god. Vi har haft skader og COVID, så det er på en måde en underlig sæson. Mange mennesker uden for sporten går gennem en virkelig hård tid, så vi skal ikke beklage os.