10 år med Nacho: Jeg kan ikke forestille mig andre steder end Real Madrid

Dagen i går markerede 10 årsdagen for Nachos debut for Real Madrids førstehold, og i den anledning havde Real Madrid TV inviteret den alsidige forsvarsspiller ind til en lille snak om nogle af karrierens højdepunkter.

Igennem hele interviewet lagde Nacho ikke skjul på, Real Madrid altid har været drømmen, Real Madrid er drømmen og Real Madrid altid vil være drømmen.

- Min drøm har altid været at spille for Real Madrids førstehold. Jeg er her stadig og min drøm går dermed i opfyldelse hver dag, jeg er her og hver gang jeg spiller kamp. Jeg er en stor fodbold-fan og jeg beholder alle de ting, der kunne have en værdi for mig i fremtiden. Jeg har mine fodboldstøvler fra min debut, og bolden signeret af alle trænerne og spillerne – det er sådan nogle ting, jeg er nødt til at gemme på. Det er alle unge spilleres drøm at spille for førsteholdet en dag. Du er virkelig nervøs, når det sker og der går mange tanker igennem hovedet på dig. Jeg kan huske, jeg fik krampe med 15 minutter tilbage af kampen. Mourinho spurgte, om jeg ville skiftes ud, men det ville jeg ikke. Jeg holdte ud og det gik heldigvis godt. Vi vandt og jeg spillede en rigtig god kamp.

Real Madrid i en akademispillers øjne

- Real Madrid har givet mig alt. Det er som en familie for mig og jeg kan ikke forestille mig at spille andre steder end her. Klubben har lært mig alt – manerer, værdier, at håndtere sejre og nederlag. Det er ikke kun en fodboldklub, det er en familie. Jeg er virkelig taknemmelig over at være her og have muligheden for at være en del af dette fantastiske hold. Jeg håber, jeg kan spille her i mange flere år.

Om La Décima

- Når jeg kigger på dén trøje, fyldes mine øjne med glædestårer, fordi det var et specielt år. Hvis jeg skulle fremhæve ét Real Madrid-mål, bliver det Ramos’ mål i det sidste minut af finalen, fordi det vendte hele kampen på hovedet og skabte fundamentet for et stor triumf i Real Madrids historie. Da Sergio scorede, løb vi alle sammen over for at fejre det – vi gjorde det samme med anden scoring.

Om Undécima

- Det var en meget svær dag for mig, fordi María dagen forinden havde fortalt mig, at min søn skulle fødes, men hun fortalte mig, at de nok skulle klare sig. Jeg tog til Milan med visheden om, at Nacho ville blive født samme dag. Det var en lang dag for mig. Jeg tænkte hele tiden på min kone, min søn og finalen. Jeg har aldrig grædt så meget. Jeg græder sjældent, men jeg husker, at jeg brød sammen, da vi vandt den dag. Det var fantastisk. Jeg kommer altid til at minde Nachito om, at vi vandt finalen den dag, han blev født.

- Det var også en speciel finale for mig, fordi jeg aldrig før havde spillet i en. Jeg havde brug for at spille i en finale og det var fantastisk at vinde den, på den måde vi gjorde.

Første mål mod Espanyol

- Jeg blev skiftet ind sidst i kampen, måske med 20 eller 30 minutter tilbage. Jeg mener, at vi spillede med ti mand, men vi var på vej mod sejren. Arbeloa sendte en bold ind over fra venstre side, og jeg headede bolden i mål som højreback i den kamp. Det er altid utroligt at score et mål på Santiago Bernabéu…..at se fansene juble og føle, hvordan stadionet vibrerer, er helt fantastisk.

- Det første mesterskab jeg vandt, er en de titler, der står mig mest nær. Det repræsenterer alt det hårde arbejde i flere måneder. Jeg følte mig vigtig i den mesterskabs-sæson, fordi jeg nærmest spillede alle kampene – nummer 33 har også en speciel plads i mit hjerte.

Over 200 kampe

- Jeg var meget begejstret for 200 kamps trøjen, 100 kamps trøjen og 50 kamps trøjen. Du opnår de ting her over tid og ser, at du stadig er Real Madrid-spiller; det er her, jeg vil være. Du fortsætter med at udvikle dig som spiller og som person. Det er noget helt specielt og det giver en merværdi til det arbejde, du har lagt for dagen i så mange år. Det giver dig et rygstød til at knokle på med lysten til at opnå flere milepæle.

Det spanske landshold

- For enhver professionel fodboldspiller eller enhver Real Madrid-spiller, er det at spille for dit land, det største du kan opnå. Da jeg fik min VM-debut, scorede jeg et mål og jeg har ikke oplevet samme følelse ret mange gange siden. At score for hele landet og have ansvaret for at forsvare landets farver, er meget specielt og at score et mål er bare prikken over i'et.

Cirkusmål i Copa del Rey

- Dét mål havde mange konsekvenser. Jeg husker, at mange mennesker sendte mig beskeder, da kampen var færdig. Der er stadig folk, der taler med mig om det efter så mange år. Det var specielt. Zidane fortalte mig også, at målet var som det, han havde scoret i Champions League-finalen, og jeg sagde ”på ingen måde”. Det er sjældent at se en forsvarsspiller, score et mål som det, men på det tidspunkt fortalte jeg mig selv, at jeg var der for at score et mål.

Nachos bro

- Hvad skal jeg fortælle om min bror? Han siger altid til mig, at han ser op til mig, men jeg kunne også sige det samme til ham. Jeg har ikke kun trøjen, fra da jeg spillede mod ham, jeg har trøjerne fra alle de hold, han har spillet for. Hvis det gør mig stolt over at have alle trøjerne på de hold, jeg har spillet imod, forestil dig min brors. Jeg opbevarer dem et meget specielt sted på mit værelse.

Seneste artikler...

Annonce