Zidane: Absurd at forestille sig Champions League uden Real Madrid
På pressekonferencen forud for Champions League-semifinalen i morgen aften imod Chelsea blev Zinedine Zidane blandt andet bedt om at forholde sig til muligheden for, at Real Madrid kan blive udelukket fra turneringen som følge af klubbens involvering i European Super League. Om det sagde franskmanden:
- Det er absurd at forestille sig, at vi ikke skal være med i Champions League. Der er meget snak udefra, og der kommer til at være mere, men eftersom vi ikke kan kontrollere det, fokuserer jeg blot på kampen. Men min holdning er, at vi alle ønsker at se Real Madrid i Champions League.
Om Chelsea-kampen:
- Det er en semifinale, og det bliver en hård kamp. Jeg tror, de kommer til både at angribe og forsvare sig. Vi skal være opmærksomme, forsvare os godt, og med hensyn til at skabe chancer skal vi gøre det som så mange gange tidligere. Vi skal spille op til vores bedste for at skade Chelsea.
Real Madrid har gjort det svært for sig selv i LaLiga efter to 0-0-uafgjorte ud af de tre seneste ligakampe, men det betyder ikke, at Zinedine vil smide håndklædet i ringen i nogen af de turneringer, som holdet fortsat har chancer for at vinde:
- Vi kommer ikke til at vælge, vi er i live i begge turneringer. Vi har haft mange problemer. Vi har en måned tilbage af sæsonen, og vi kæmper til det sidste uanset hvad. Selvfølgelig kommer vi til at møde modgang, ligesom imod Betis, men det gør alle hold.
Om Éder Militão siger cheftræneren:
- Han har været tålmodig, og han har givet os meget. Han er vores spiller, og vi er glade for ham.
Om Toni Kroos og Ferland Mendy:
- Toni vil være til rådighed, men det vil Ferland ikke være.
Om Eden Hazard:
- Jeg ser ham ikke tvivle på sig selv, og sidst var han rigtig god. Dét var det vigtigste, og nu er han klar. Vi er glade, fordi han kommer til at bidrage med meget.
|
|