Zidane skifter fokus: Minutterne afgørende inden returkampen

Zinedine Zidane har igennem en længere periode holdt stædigt fast i, at Real Madrid kun tænker én kamp frem i kalenderen, men man har som bekendt et standpunkt, til man tager et nyt.

Således erkendte Real Madrids franske træner på gårsdagens pressemøde efter 1-1 kampen mod Chelsea, at man kunne blive nødt til at spare enkelte spillere frem mod returkampen i London næste uge.

- Vi har en kamp allerede lørdag igen og vi skal ramme en god form inden returkampen, hvorfor vi kommer til at kontrollere spillernes minutter. 

Selvom Karim Benzema scorede et fremragende mål, var Zidane mere interesserede i at fremhæve det stærke kollektiv mod Chelsea efter en svær indledning på kampen.

- Karim scorede et imponerende mål, men jeg har det på samme måde med alle mine spillere. Den præstation de lagde for dagen var imponerende. Jeg er glad på alle mine spilleres vegne, fordi vi lever. Vi tager til London for at score mål.

Militão fik også en lille sidebemærkning med på vejen, selvom Zidane nok en gang valgte at fokusere på holdets kollektive indsats.

- Militão spillede en fantastisk kamp, men det gælder for alle mine spillere. Vi havde det svært de første 25 minutter af kampen, men her efter spillede vi godt.

Zidane var i øvrigt overvejende optimistisk på Sergio Ramos' vegne i forhold til at blive klar til returkampen i London, ligesom han også knyttede en kommentar på Valverde og Mendys status.

- Forhåbentlig rejser han med os, men han har ikke trænet med holdet endnu, så det er stadig i det uvisse. Han kan forhåbentlig blive klar i tiden, ligesom Ferland Mendy og Fede Valverdes, så jeg kan have alle mine spillere til rådighed.

Seneste artikler...

Annonce