Zidane om sin fremtid: Jeg tænker kun på de resterende tre kampe

zidane presse granada

Zinedine Zidane var tydeligt utilfreds, da han snakkede med pressen efter Sevilla-kampen, men han var faldet til ro igen, da han i dag holdt pressekonference forud for kampen i morgen aften på udebane imod Granada.

Zidane blev naturligvis spurgt ind til situationen i Sevilla-kampen, hvor andalusierne blev tildelt et straffespark, men franskmanden lukkede diskussionen med det samme:
- Jeg vil ikke snakke mere om det. Jeg har tiltro til fodbolden og til, at alle udfører deres job. Jeg kommer ikke til at sige mere, fordi hvis jeg gør det, så bliver det blæst ud af proportioner. Vi vil blot gøre vores arbejde.

Til spørgsmål vedrørende sin egen fremtid svarede Zidane:
- Jeg tænker ikke på fremtiden, jeg tænker kun på de tre resterende kampe.

Real Madrid døjer fortsat med skader, hvor det især er forsvaret, det går ud over for tiden, og Zidane blev spurgt ind til, hvordan Zidane og Castilla-træner, Raúl, håndterer det, eftersom flere Castilla-spillere kan blive indkaldt til førsteholdstruppen. Til det svarede Zidane:
- Hvis vi mangler spillere, kan vi altid bruge Castilla. Vi kommer godt ud af det med Raúl, vi kommunikerer omkring det hele for at få tingene gjort.

På trods af mere end 60 skader i sæsonen er Real Madrid bestemt i live i LaLiga, og om det sagde Zidane:
- Vi kan vinde eller tabe LaLiga, det vigtigste er at give alt, hvad vi har i alle kampe, og det har vi gjort. Sæsonen er meget lang, og der har været gode og dårlige øjeblikke. Jeg kommer ikke til at sige, at det har været en dårlig sæson. Da vi vandt LaLiga i 2017, var det en fænomenal sæson, men vi blev først mestre på sidste kampdag. Det vigtigste er at gøre sit absolut bedste, resten kan man ikke kontrollere.

Zidane blev desuden bedt om at forholde sig til rygterne omkring en eventuel stor transfer, hvor Vinícius kan indgå som del af en byttehandel:
- Der bliver snakket om mange ting, ikke kun om Vini. Det her er Real Madrid, og folk kan lide at snakke om transfers, ændringer… Det er ikke tiden til at snakke om det her, det er tiden til at snakke om de tre resterende kampe, og det ved spillerne.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.