Zidane: Vi kan ikke blive ved med at snakke om min fremtid

Real Madrid besejrede søndag Athletic Club med 1-0, men desværre scorede Atlético Madrid to sene mål i deres kamp imod Osasuna, hvorfor Real Madrid fortsat har behov for at bysbørnene smider point i sæsonens sidste kamp.

Zinedine Zidane fastslog efter kampen, at holdet udelukkende fokuserer på eget spil imod Villarreal:
- Vi kommer til at spille vores spil, og det kommer til at blive en svær kamp imod Villarreal, så vi er nødt til at koncentrere os om os selv. 

Der var tidligere på ugen skriverier om, at Zidane allerede havde meddelt sine spillere, at han forlader cheftrænerposten efter sæsonen, men det afviste han:
- Hvordan kan jeg fortælle mine spillere, at jeg smutter, imens vi har alting på spil? Når man siger ting ude fra, så kan man sige, hvad man vil. Jeg kommer aldrig til at sige det der til mine spillere. I slutningen af sæsonen må vi se, men lige nu er jeg her, og jeg fokuserer på den sidste kamp. Vi kan ikke blive ved med at snakke om min fremtid. 

Der var en episode i første halvleg af kampen, hvor Álvaro Odriozola sparkede bolden op på hånden af en Athletic-spiller inde i hjemmeholdets felt, men Zidane afviste pure at gå ind i endnu en VAR-diskussion:
- Vi har allerede snakket om det her, og jeg vil ikke blive involveret i det igen. Jeg mener, at dommeren udfører sit job så godt som muligt, og længere er den ikke. Det er sandt, at der blev sagt, at der var hånd på bolden, men jeg udfører mit arbejde, og det samme prøver dommeren at gøre. 

Eden Hazard blev ligesom imod Sevilla bragt sent i spil, selvom han er kampklar, og ifølge Zidane er det en rent sportslig beslutning:
- Der er intet i vejen med Hazard, det handler blot om, at der er andre der spiller for tiden. Jeg skal vælge de startende elleve. Han bidrager som alle de andre, nogle gange fra start, andre gange ikke. 

Seneste artikler...