Ødegaard om fremtiden: Jeg skal have en snak med Real Madrid

Martin Ødegaard blev sendt til London i vinterens transfervindue, hvor Arsenals boss, Mikel Arteta, ville gøre ham til en vigtig del af englændernes offensiv, og han har hen over foråret fået den spilletid, han hungrede efter, da han valgte at søge væk fra Madrid.

Derfor har nordmanden heller ikke travlt med at sætte ord på, hvad han skal efter sommerferien, selvom Arsenal er langt fra fordoms styrke og dermed også europæisk fodbold. 

- Jeg er glad i Arsenal, men vi må se, hvad der sker efter sæsonen. Jeg er ejet af Real Madrid, så det handler om, at vi skal have snakket med dem - det er vigtigt at finde ud af, hvad de vil, siger Ødegaard i et interview med Sky Sport Deutschland.

Real Madrid har ingen umiddelbare planer om at skille sig permanent af med Ødegaard, da han fortsat er en del af det sportslige projekt i klubben. Et salg ville imidlertid give mening, hvis den spanske hovedstadsklub skal ud og lukke nogle økonomiske huller, såfremt parterne ikke kan blive enige om kriterierne for nordmandens rolle i truppen.

Arsenal har ikke en købsoption med i lejeaftalen med Ødegaard, men Arteta har i flere omgange ytret stor tilfredshed med nordmandens kvaliteter, hvorfor man sagtens kunne forestille sig, at London-klubben ville være en af offensivspillerens bejlere i sommerens transfervindue.

Seneste artikler...