Zidane: Mine spillere har altid reddet mig på banen

Zinedine Zidane har afholdt sæsonens sidste pressekonference forud for kampen i morgen imod Villarreal, og franskmanden ønskede blot at fokusere på holdets egen kamp:
- Det har været meget hårdt, men vi ankommer til sidste spillerunde for at give alt, vi har. Vi ved, hvem vi spiller imod, og Villarreal er et hold, der gør det rigtig godt.

Zidane fik naturligvis en masse spørgsmål til sin fremtid, og her svarede han:
- Vi har en kamp i morgen, det er det vigtigste. Derefter må vi se, fordi vi har tid til at snakke om det. Lige nu er det ikke det rette tidspunkt. Efter 37 kampe tror I så, at vi nu kommer til at spilde tid på at snakke om næste år? Jeg selv eller en anden person er ikke det vigtige her. Det er holdet. Vi er kun interesseret i morgen, det er sandheden. 

Zidane slap dog ikke for flere spørgsmål til samme emne, blandt andet blev han spurgt, om han tror, at en anden cheftræner kunne gøre det bedre med holdet end ham selv, og der svarede han ydmygt, om end kortfattet:
- Selvfølgelig.

Forlydenderne går på, at størstedelen af spillertruppen ikke ønsker, at Zidane forlader klubben, og om det sagde Zidane:
- Jeg elsker mine spillere højt, de har altid reddet mig på banen. Jeg vil altid sætte pris på dem. Det er rart, at de synes godt om mig. 

Zidane blev også spurgt ind til Sergio Ramos' chancer for at komme med til EM efter et skadesplaget 2021, og her sagde han:
- Jeg er ikke Spaniens landstræner, men hvis du spurgte mig, så ville jeg tage ham med til hvad som helst. 

Zidane sagde desuden følgende om Eden Hazard, der ikke er med i kamptruppen:
- Han har et problem, og selvom det ikke er alvorligt, så ønsker vi ikke at risikere noget. Så han er ikke tilgængelig i morgen. 

Seneste artikler...