Ancelotti: Ramos? Jeg forestillede mig heller ikke et Real Madrid uden Ancelotti.....

Det var en yderst veloplagt Carlo Ancelotti, som i går blev budt velkommen af Emilio Butragueño inden pressemødet, hvor italieneren med det samme tog imod pressen med stor kærlighed.

Madridista.dk bringer her de mest essentielle ting, der blev sagt på pressemødet:

Ny periode i klubben:
Denne klubs historie og tradtion er at spille offensiv fodbold, spektakulært og intenst. Fodbold har ændret sig meget i de seneste fem år, det er mere intenst aggressivt og organiseret. Der er ændret nogle regler, men ideen er altid den samme for Real Madrid. Fodbold skal være offensivt og spektakulært, for det er det denne klubs historie og tilhængere ønsker.

Truppen:
Jeg kender truppen rigtig godt, jeg kender de unge, som er på filial-holdet og spillerne, som vender tilbage fra lejeophold. Vi har mange muligheder i truppen og jeg vil gerne lave en evaluering af alle med ro og tålmodighed. Den første gang, jeg var her, kom der fire spillere op fra Castilla-holdet: Morata, Nacho, Casemiro og Jesé. Herudover også Carvajal, som kom tilbage fra Bayer Leverkusen. Takket være denne entusiasme, fik vi succes med de spillere, vi allerede havde. I de kommende dage vil jeg snakke med klubben om truppen for at vi kan få et hold, der kan kæmpe med i alle turneringer.

Hazard:
For det første, så er han en topspiller. Han har haft problemer med skader. Han har endnu ikke vist sit fulde potentiale og det vil han gøre, fordi han har lyst. Det kan være det rette år til at udfolde hans potentiale.

Hvad har præsidenten bedt dig om?
Jeg så ham kort før dette møde. Vi har kun snakket en smule sammen. Det hele gik meget hurtigt og vi har ikke haft tid endnu til at få snakket ordentligt sammen. Nu begynder vi snakken om at forsøge at gøre det bedste for Real Madrid. Jeg har kun takket præsidenten for at få lov til at være her, det er meget vigtigt for mig.

Erfaring:
Ancelotti er ikke den samme som for seks år siden, jeg er anderledes. Jeg har større erfaring. Det kan være positivt og negativt. Jeg havde det godt i Everton. Omkring holdet, så er vi endnu ikke dykket ned i detaljerne. Der er et mix af spillere med erfaring som Kroos, Modric, Ramos, Bale og Benzema og en gruppe af meget unge spillere med meget stort talent som Rodrygo, Vinícius og Fede Valverde. Truppen har kvalitet. Når vi har kigget detaljeret på truppen, kan vi reducere den en smule for det er en meget stor trup og vi må se på, hvordan vi kan gøre den mindre.

Den tekniske stab:
Vi vil planlægge den tekniske stab i de kommende dage. Jeg er kun kommet her i dag for at blive præsenteret. Jeg har ikke snakket med nogen, kun om kontrakten, som jeg skulle ud af med Everton. I de kommende dage vil vi planlægge truppen og den tekniske stab.

Angribere:
Benzema er nødt til at lave 50 mål, ikke 30. Vinícius Junior skal score mere og vi skal score flere mål end de andre. Det er disse spillere, jeg har. Karim Benzema har gjort det rigtig godt. Han har forbedret sig meget i den seneste tid, han har større ansvar, han er en top-angriber. Og så er der de unge, som har store fremtidsperspektiver. Målet er at score mål, det er ikke bare at købe en angriber, som laver 30 mål. Det er at søge flere mål fra kanterne og fra midten. At opsætte et system og en offensiv mentalitet.

Kan denne trup kæmpe med om titler?
Med denne trup, ja. Hvis jeg ikke husker galt, så nåede Real Madrid til semifinalen i Champions League og man kæmpede med om mesterskabet til det sidste, uden udlejede spillere som Bale, Ødegaard og Ceballos, så ja, det er jeg sikker på, at truppen kan. Gareth har ikke spillet meget. Han har ikke haft lang tid i Premier League, men han har scoret mange mål. Han var meget effektiv, først og fremmest i de kampe, hvor han fik mulighed for at finde mere kontinuitet. Han kommer tilbage, jeg kender ham godt og han har motivationen til at spille og han kan få en stor sæson. Det er jeg ikke i tvivl om.

Isco Marcelo og Bale:
Jeg har en stor glæde ved dem alle. Gareth, Isco og Marcelo. De er Real Madrid-spillere og jeg vil forsøge at motivere dem, derefter er der en dommer, som ikke er mig, men fodboldbanen. Disse spilleres motivation skal vises godt frem og de skal vise for træneren, at de ønsker at spille i Real Madrid.

Første periode i klubben:
Jeg husker de kampe, som vi vandt, triumferne i de svære stunder, dagen, hvor jeg rejste og dagen, hvor jeg kom….Der er gået fem år og at komme tilbage er noget specielt. Det er samme følelse, som da jeg kom første gang. Hvis jeg skal sammenligne, så var jeg mere usikker første gang. Nu har jeg større tiltro hos de folk, som arbejder her, men præsidenten, José Ángel (Sánchez, klubbens generaldirektør, red.) og tilhængerne, som elskede mig meget. Jeg har mindre usikkerhed og mere tillid.

Hvad skal man gøre og ikke gøre i Real Madrid?
Jeg har været i fodbold i 40 år. Spillerne spiller fodbold og journalisterne fortæller, hvad der sker og det er fuldstændig normalt. Jeg kender denne verden rigtig godt og sådan er det. Det er normalt og vi skal acceptere, hvad der sker og vi skal respektere alle, som arbejder i denne verden: Spillere, trænere, journalister…

Sergio Ramos:
Hvad jeg ved er, at Real Madrid skal kæmpe med i alle turneringer. Det gør man med den bedst mulige trup. Omkring Sergio Ramos, så er jeg først lige kommet og jeg er nødt til at snakke med klubben om alt dette. Det vil vi gøre i de kommende dage. Jeg forestillede mig ikke et Real Madrid uden Carlo Ancelotti, men det skete. Det må vi alle acceptere. Min tilbagevenden skete meget hurtigt, det er kommet på plads inden for de sidste dage. Det begyndte i lørdags og jeg har ikke haft tid til at snakke om truppen. Jeg er glad for at være tilbage og glæder mig til at arbejde sammen med dem, men truppens fremtid skal vi planlægge i de kommende dage, for vi har ikke haft tid til at snakke om det.

Ramos´ forlængelse:
Det er en meget vigtig spiller for Real Madrid, fundamental i alle de succeser, som klubben har haft. Vi skal snakke med ham, jeg ved at der tales om forlængelse, men jeg kender ikke detaljerne, for indtil i går var jeg i Liverpool. Når jeg kender detaljerne, kan vi tale mere åbent om det.

Zidane:
Han vandt 3 CL-titler i træk. Han gjorde et fantastisk arbejde til det sidste. Alle bør takke Zidane. Sådan er fodbold, en træner går, men det der står tilbage, er det han har opnået, som var utroligt. Jeg har ikke snakket med ham endnu. Det hele er gået meget hurtigt, men jeg vil tage en snak med ham. I de senere år har vi ikke haft et tæt forhold, vi har sendt hinanden nogle beskeder, men Zidane er en ven og jeg vil snakke med ham. Jeg vil ikke snakke om hans opsigelse, for jeg kender ikke den personlige relation, som han har haft med præsidenten. Da Real Madrid kontaktede mig om at vende tilbage, havde jeg ingen som helst tvivl.

Kritik af Zidane:
Det, jeg ønsker af Real Madrid, er at vinde LaLiga, Champions League og Copa del Rey. Det er målet. Herefter er kritik helt normalt, det er den mest elskede klub i verden. Det kræver stor ansvarlighed og ind i mellem går tingene ikke, som man ønsker, men det vigtige er respekten for personen, for træneren, journalisterne og spillerne.

Mbappé:
Jeg mener, at spillere med kvalitet giver større muligheder for at vinde titler og triumfere. Det er vigtigt at have et hold, som har både balance og kvalitet, som er i stand til at ofre sig og spille sammen. Herefter det klart, at spillernes individuelle kvalitet giver noget ekstra. Det er meget vigtigt.

Cristiano Ronaldo:
Ham er jeg rigtig glad for, men jeg har ikke lyst til at snakke om spillere, der er i andre klubber. Han har en kontrakt med Juventus og derfor synes jeg ikke, at det er korrekt at snakke om ham. Men jeg kan snakke om den glæde, jeg har ved ham. Han gør det rigtig godt i Juve og scorer mange mål. En italiensk journalist spurgte mig, om jeg mente at han var på det sidste af sin karriere. Jeg spurgte ham, hvor mange mål han havde lavet og han svarede 30. Herefter måtte jeg svare ja, for hvis han før scorede 50 mål, så måtte det betyde, at hans niveau var på vej ned…..

Seneste artikler...