Ancelotti: Real Madrid kræver offensiv kvalitetsfodbold

Carlo Ancelotti har givet et interview til Real Madrids egen mediekanal, Real Madrid TV, og her udtalte han sig om det arbejde, der ligger forude for ham i den spanske hovedstadsklub.

Om at komme tilbage til Real Madrid siger Ancelotti:
- Jeg kommer tilbage med større erfaring. Jeg kender Real Madrid rigtig godt; truppen og jeg har krydset vores veje tidligere, og vi kommer til at gøre det godt. Kravet i denne klub er at spille offensiv, spektakulær, intens kvalitetsfodbold. Det er det samme i dag, intet har ændret sig. 

Ligesom Zinedine Zidane oplevede det, da han returnerede til klubben tilbage i 2019, så kommer Ancelotti til at overtage et hold, der ikke kan leve op til den kvalitet, han havde i spillertruppen i sin første periode, hvor spillere som Gareth Bale og Cristiano Ronaldo var på sit højeste. Om den udfordring siger Ancelotti:
- Træneren alene kan ikke vinde, det er en kombination af træneren, spillerne og klubben. Erfaring er meget vigtigt, men også ungdommen fordi det bringer entusiasme og passion i udførelsen af tingene. 

- Da jeg ankom her første gang, blev fire spillere fra Castilla rykket op, og blandingen af ungdom og efaring har givet os mange successer i fortiden, og nu håber jeg på at kunne støtte alle spillerne. 

Seneste artikler...