Vázquez om kontraktforlængelse: Drømmen fortsætter
Lucas Vázquez har forlænget sin kontrakt med Real Madrid frem til 2024, og i den forbindelse har spanieren udtalt sig om udsigterne til at tilbringe minimum yderligere tre år i sin hjerteklub.
Om selve kontraktforlængelsen siger Vázquez:
- Det gør mig ekstremt stolt, det er virkelig specielt. Min drøm fortsætter her i mit hjem, et sted som jeg føler er en stor del af mig. Man drømmer altid om store ting, men det er svært derefter rent faktisk at opnå dem.
Vázquez lægger desuden vægt på det faktum, at han er skabt i klubben og derfor vægter klubbens iboende værdier højt:
- Jeg er en klubspiller, som er vokset op med Real Madrids værdier, og det gør min familie og mig meget glad. Det er et stort ansvar. Real Madrid har nogle veletablerede værdier; hårdt arbejde, respekt for andre, ydmyghed... disse ting står ikke til diskussion i livet og i fodbold. Jeg har spillet 240 kampe, men jeg kommer til at kæmpe for, at der venter mange flere forude.
Vázquez siger desuden følgende om sin start i klubben:
- Da jeg kom til klubben, kunne jeg ikke have forestillet mig, at jeg ville kunne nå dette antal kampe. Første dag, hvor jeg satte mine fødder i Real Madrid City, var det med mine forældre og min bror, og vi så hvor overvældende det var. Ethvert hjørne af stedet emmede af fodbold. Jeg havde en virkelig god mulighed foran mig for at blive den, jeg er i dag. Jeg er så taknemmelig over for Real Madrid.
Vázquez har især i dele af sidste sæson samt i høj grad i den netop overståede sæson spillet på højrebacken frem for hans vanlige kantspillerposition, og om det siger han:
- Det vigtige i fodbold er at være på banen og hjælpe holdet, uanset om det er som wingback eller angriber. Som angriber er jeg en direkte spiller, som altid forsøger at gå i kombinationer med mine holdkammerater eller søge den bedste mulighed. Som wingback forsøger jeg at læse spillet, imens jeg er bevidst om, at jeg fra den position måske ikke kan gøre det samme som en kantspiller. .