Florentino Pérez-interview i El Transistor - 1. del - om spillere og trænere

Florentino Pérez var i går aftes deltager i radio-programmet El Transistor til en snak om Real Madrid og alle de ting, som rører sig i og omkring klubben.

På Madridista.dk har vi valgt at opdele den lange snak i to afsnit. Den første, som er denne, vedrører spillere og trænere i Real Madrid og den anden del vedrører alt det, der foregår rundt omkring klubben, eksempelvis den europæiske Superliga.

Men her til Real Madrid-navne og Florentino Pérez´ ord:

Sergio Ramos:

- Det var en ærgerlig afsked med Sergio Ramos. Jeg elsker Sergio Ramos som mit eget barn. Jeg var ikke med til det efterfølgende pressemøde, fordi jeg aldrig har deltaget i et sådant med nogen spillere. Jeg beundrer Sergio Ramos og jeg vil ikke snakke om skænderier. Han har været en legende i Real Madrid og det vil vi huske ham for. Vi tilbød ham en kontrakt og fortalte ham, at der var svarfrist på og det erkendte han ikke. Han tænkte i andre baner og sådan er livet. Det vil gå ham rigtig godt, er jeg sikker på, og dette er hans hjem. Det ville glæde mig, om Sergio Ramos tog til en klub og fik det, som vi ikke kunne tilbyde ham. Som det skete med Cristiano Ronaldo.

Zinedine Zidane:

- Som jeg kender Zidane, er jeg ikke overrasket over hans opsigelse. Det har været et meget hårdt år. Jeg var der hele dagen for at forsøge at overbevise ham om, at han ikke skulle rejse. Jeg sværger ved mine børnebørn, at jeg ikke har læst Zidanes afskedsbrev. Det brev skrev han ikke. Det er ikke Zidanes stil…….jeg kender ham rigtig godt. Zidane rejste, fordi han var træt, ikke af mig, men af medierne og pressen.

Iker Casillas:

- Casillas fik ikke nogen god afsked. Jeg ringede til ham om aftenen og tilbød ham at lave et afskedsarrangement. Der skete det, at der havde været noget anspændthed i dagene forinden. Alle husker, hvad han har været for klubben, en af de store, en legende. Det var en barnlig ting og jeg forstod, at man er nødt til at tage ordentlig afsked med folk.

Gareth Bale:

- Gareth Bale er en af de store spillere i Europa. Jeg husker finalen i Kiev med dette saksespark, hovedstøddet i Lissabon, spurten mod Barcelona i Copa del Rey.

Raphaël Varane:

- Jeg læser rygterne i aviserne og jeg ved ikke noget. Han er til EM og forlængelserne klarer vi derefter. Jeg har ikke snakket med spilleren og ved ikke, hvad han ønsker. Hvis han ønsker at rejse, så siger han det og hvis han ønsker at blive, så siger han det. Varane er i Real Madrid og han har et år tilbage af sin kontrakt. Jeg tror ikke, at vi har modtaget nogen bud på ham.

Marcelo:

- Marcelo har et år tilbage af sin kontrakt og han bliver anfører for Real Madrid. Han har været her i mange år. Det er svært at finde en venstreback som Marcelo. Sammen med Roberto Carlos er han den bedste venstreback i historien.

Carlo Ancelotti:

- Vi er glade for Ancelotti, Pintus og denne nye æra. Vi blev enige med ham med det samme. Vi tænkte, at det var en god løsning og her er han. Jeg snakkede ikke med hverken Pochettino, Allegri eller Conte.

Raúl:

- Vi havde behov for mere erfaring og det opnår Raúl år efter år. Raúl har alle forudsætninger for at blive en fremtidig træner i Real Madrid.

Seneste artikler...