Thiago Silva: Militão bliver en nøglespiller i Real Madrid

Chelseas brasilianske centerback, Thiago Silva, spiller for tiden Copa América sammen med Real Madrids Éder Militão, og den garvede forsvarsspiller har flotte ord at sige om Militão, der for tiden fortsætter det flotte niveau, han fandt frem i slutningen af den forgangne sæson.

Militão har spillet 90 minutter i tre af Brasiliens fire gruppekampe til Copa América, hvor han også har fået scoret et flot hovedstødsmål, og Thiago Silva tror på, at Real Madrid-stopperen går en stor fremtid i møde. På en pressekonference med landsholdet siger Silva:
- Jeg tror, at efter Sergio Ramos er smuttet, vil Militão fra nu af være en af grundstenene i Real Madrid.

Silva fortæller desuden om nogle ord, som han sagde til Militão, efter at Chelsea havde sendt Real Madrid ud af Champions League:
- Jeg fortalte ham efter kampen, at han skulle fortsætte med at spille sådan, at han havde gang i et godt år, og derfor skulle han fortsætte med at spille sådan, fordi det vil betyde, at vi vil komme til at spille sammen på landsholdet i lang tid.

Silva siger desuden om Militãos evner som forsvarsspiller:
- Militão stoler meget på sin fart. Han er en virkelig hurtig spiller, og nogle gange bliver han lidt højt på banen, fordi han ved, at han kan nå at komme tilbage. Det er noget, som jeg lærte, da jeg ankom til AC Milan, og det er hvad, jeg prøver at lære ham.

Seneste artikler...

Annonce