Marcelo om at være anfører: En ære og et enormt ansvar

På trods af en række dårlige seneste sæsoner ser det ud til, at Marcelo bliver i klubben, og til brasilianerens 16. sæson i Real Madrid bliver han endda anfører.

Marcelo har givet et interview til Real Madrids egne mediekanaler, og her siger han følgende om det ansvar:
- Det er en ære og et enormt ansvar at være anfører i verdens største klub. Jeg er ekstremt heldig. Når du er Real Madrid-spiller, så vågner du hver dag med mod på mere, og det vokser efter hver sæson. Jeg har været her i lang tid, men lysten er der stadig, og den fortsætter bare med at vokse. Jeg ser virkelig frem til den nye sæson.

Marcelo fortsætter:
- Jeg lærer en masse i alle sæsoner, der er altid noget nyt. Jeg er endnu mere spændt på denne sæson, fordi jeg er Real Madrid-anfører. Det er en drøm, der går i opfyldelse for mig, og jeg mener, at jeg har gjort alt, hvad jeg kan her i meget lang tid.

Marcelo siger desuden følgende om det ansvar, som anførerhvervet fører med sig:
- Jeg har altid forsøgt at bidrage med lidt af min entusiasme og tage ansvar med hensyn til at hjælpe de unge såvel som dem, der har været her længe. Støtte er altid kærkomment. Jeg mener, at som anfører er jeg holdets talsperson, og jeg vil altid forsøge at hjælpe så meget, som jeg kan, hvilket jeg altid har gjort.

Om træningsopstarten:
- Under optaktssæsonen er det en kombination af fodbold og fitnesstræning, og det har været meget krævende fra den første dag. Vi gør det godt, og vi ser frem til at træne hårdt og spille vores første kamp. Vi har det godt, og vi er alle meget glade. Vi har alt, hvad der skal til for at få succes.

Om den kommende sæson:
- Vi er klar over, at det er meget hårdt at gennemgå en sæson uden at vinde en titel, men vi kæmpede til det sidste. Jeg er sikker på, at vi kommer til at vinde noget. Vi er glade, og vi mangler stadig, at nogle spillere kommer tilbage fra landsholdstjeneste eller ferie, men vi er motiverede frem imod sæsonstart.

Om Ancelotti:
- Vi lærer af ham i enhver træningssession, og han snakker altid med os. Det er en fornøjelse at træne med ham og hans trænerstab igen.

Om at vejlede de unge spillere:
- Jeg foretrækker at sige, at frem for at lære dem ting, så forsøger jeg at hjælpe dem med ting, som de måske ikke har oplevet før; ting til træning, håndtere bolden, lytte til træneren, være mere opmærksom på hvad fitnesstræneren beder om… normale ting som det, fordi vi ved, at de alle er kvalitetsspillere.

Seneste artikler...