Asensio før OL: Jeg er tilbage på 100 %
Marco Asensio er en af de spillere, der for tiden ikke er med i træningsopstarten i Real Madrid, og det skyldes, at han skal repræsentere Spanien til OL. Det er en af flere ting, som Marca har spurgt Asensio ind til, og her følger en oversættelse af interviewet.
Efter alt hvad du har været igennem, så må det at spille til OL være noget, du må være glad for?
- At spille til OL er en oplevelse, man kun får én gang i livet, og enhver sportsperson vil ønske at være med. Jeg har denne mulighed sammen med mine holdkammerater, og vi ser virkelig frem til det.
Er disse kampe en mulighed for at se den tidligere udgave af Marco Asensio?
- Jeg har det virkelig godt nu, jeg er kommet mig 100 %. Jeg har haft det rigtig godt i løbet af min mini-optaktssæson, og jeg håber, at det kommer til at gå godt. Det knokler jeg for. OL er meget vigtig for mig og for holdet.
Skræmte din skade dig?
- Bestemt. Jeg havde aldrig været skadet, og jeg fik en skade, som skaber den slags tvivl og frygt. Det påvirker dig lidt, især i starten med alt, hvad en operation medfører. Derefter vænner du dig til det og fokuserer på alt det, der er forude. Jeg fokuserede mere på det positive end det negative. Jeg har tilbragt mere tid med min familie, lært ting om mig selv, som jeg vidste, jeg indeholdt, men jeg ville ikke have følt det samme, hvis det ikke var sket. Denne proces har gjort mig mere moden.
Ændrede det på dine vaner?
- Jeg lærte meget, og jeg kender min krop meget bedre. Jeg gjorde alt, hvad jeg kunne for at komme tilbage i bedst mulig forfatning. Under genoptræningen missede jeg ikke en eneste session. Jeg var nærmest besat hver dag med at holde øje med mit knæ og min fysik, og nu er jeg tilbage på 100 %.
Har du haft mulighed for at snakke med Carlo Ancelotti og fortælle ham, at du vil være 100 % klar til august?
- Ja, jeg havde en lille snak med Carlo, og han fortalte mig meget positive ting, gode ting, og jeg ved, at jeg kan lære meget fra alt, hvad han kan lære mig. Han har en masse erfaring fra fodboldverdenen.
Har du et øje på VM i Qatar næste år?
- Altså, der er stadig mange måneder til, og det er altid noget virkelig smukt. Jeg havde muligheden for at spille til VM i Rusland (i 2018, red.), og det er noget, man ikke kan sammenligne med nogen andre turneringer. Det er den største turnering inden for fodbold, og jeg håber på at være med.