Dani Ceballos: Vil være ærlig over for Ancelotti
Dani Ceballos er med Spanien til OL, og i den forbindelse har han givet et interview til Marca, og her udelukker han ikke, at han bliver i Real Madrid i den kommende sæson.
Om sin nuværende situation siger Ceballos:
- Jeg er i en situation, der minder om den, hvor Zinedine Zidane var træner. Det afhænger af, hvad jeg vil, og hvad træneren vil med mig. Jeg har ikke haft lejlighed til at snakke med Carlo (Ancelotti, red.) endnu, men når jeg gør det, er jeg sikker på, at vi vil være ærlige over for hinanden. Mit mål er at spille for Real Madrid, og jeg har to år tilbage på min kontrakt til at gøre det.
Om tiden i Arsenal siger Ceballos:
- Jeg har meget kærlighed til alle Arsenals fans, det var en uforglemmelig tid der. Premier League er enormt konkurrencepræget og fysisk, men LaLiga passer bedre til mig. Den er langsommere og med længere tid på bolden og mere kreativitet. Jeg var i stand til at tilpasse mig i England, fordi jeg kan løbe langt, men det er meget fra den ene til den anden ende, og jeg foretrækker, hvordan det er i Spanien.
Ceballos har tidligere været rygtet tilbage til sin gamle klub, Real Betis, og det er en klub, der fortsat har en plads i den 24-årige spaniers hjerte:
- Hvad kan jeg sige om Betis? Det er klubben, hvor jeg fik chancen. Det er der, hvor jeg fik muligheden for at blive en fodboldspiller, og det betød alt for mig. Jeg er sikker på, at jeg vender tilbage til Betis, før jeg indstiller karrieren. Jeg så alle deres kampe, da jeg var i England, og hvis de spillede på samme tid som mine kampe med Arsenal, så optog jeg dem. Jeg skylder klubben alt, og min kærlighed til dem er unik.