Kroos om Mbappé-rygter: Real Madrid vil altid have de bedste

Toni Kroos har givet et interview til tyske Bild, og én af de ting, som tyskeren kommenterede på, var rygterne om et skifte for Kylian Mbappé til Real Madrid.

Kroos sagde følgende om sagen:
- Jeg foretrækker at snakke om handler, der allerede er blevet fuldført, men siden Real Madrid altid vil have de bedste, så ville jeg ikke være overrasket. Efter ham (Mbappé, red.) er Håland helt sikkert den mest interessante spiller på markedet og ville derfor ikke ligefrem være billig. Vi må ikke glemme, at vi er i en periode, hvor der ikke er en ubegrænset mængde penge, og på samme tid er vi ved at færdiggøre vores stadion, hvilket heller ikke er gratis.

Kroos sagde desuden følgende om Sergio Ramos’ afsked med klubben:
- Det kommer til at være en underlig følelse. Ifølge mig er han den bedste forsvarsspiller i min tid, en fuldkommen leder. Jeg ved ikke, hvad der gik galt, men nu må vi kunne klare os helt uden ham.

Om tilføjelsen af David Alaba til truppen sagde Kroos:
- Jeg vidste relativt tidligt, at Alaba ville komme – ikke fra David, men fra Real Madrid. Med hensyn til hvad han kommer med, så ser jeg det sådan her: Med Ramos og Varane har vi mistet, hvad der har været vores midtstopperpar i de sidste otte år. Alene ved at kigge på Ramos, så har han spillet mere end 600 kampe, scoret mere end 100 mål og vundet 22 titler.

Kroos fortsætter:
- I sidste ende spillede han (Ramos, red.) og Varane heller ikke gratis. Hvis man vil erstatte disse spillere med et lignende niveau, så koster det. Og Real Madrid modtog en transfersum for Varane, men betalte intet for Alaba. Man skal tage det hele med i betragtning.

Seneste artikler...