Ancelotti: Der er otte spillere til Ødegaards plads
Carlo Ancelotti holdt i dag pressemøde forud for sæsonens første LaLiga-kamp mod Alavés i morgen og her blev et af emnerne meget naturligt Martin Ødegaard, som ikke er indskrevet til LaLiga endnu og som meldes tæt på Arsenal.
Om nordmanden sagde Ancelotti følgende:
- Temaet om Ødegaard, akkurat som med Vallejo, skyldes et øjebliks-billede. Vi har ikke plads til at indskrive alle. I morgen kan det ændre sig. Den afgørende dato er den 2. september. Jeg har fortalt Ødegaard, at der er 8 spillere til hans position, men at det ikke er definitivt. Jeg skulle vælge.
En af de spillere er uden tvivl Isco og om ham sagde italieneren:
- At snakke om Isco er som at snakke om alle de andre. Han er mødt velforberedt op og har arbejdet godt og med stor entusiasme. Jeg kan ikke sammenligne med andre år, men jeg ser en Isco, som kan konkurrere med hvem som helst om spilletid.
En anden spiller, som har været udskældt, er Gareth Bale, men han får også roser med på vejen:
- Bale er en stor spiller, det ved alle. Det kan godt være, at han ikke gjorde godt i sin sidste periode, men evalueringen af ham er rigtig god efter disse første dage. Nu er banen dommeren, ikke træneren. Hvis han gør det godt på banen, vil han komme til at spille og hvis ikke, så spiller han ikke. Her er der stor konkurrence og konkurrence er godt for motivationen.
Konkurrence har der også været på venstre back-positionen, hvor Marcelo dog er ude med en skade og det åbner op for Miguel Gutiérrez:
- Miguel er en talentfuld back, som allerede har spillet nogle kampe og han får ikke problemer med at spille i Real Madrid.
Et andet af de store emner var Kylian Mbappé, som fortsat meldes som et emne til den kommende sæson og Ancelotti blev spurgt om han havde snakket med Florentino Pérez om ham:
- Jeg beklager, men jeg kan ikke snakke om det emne. Jeg snakker med præsidenten hver dage og vi snakker om alt. Jeg bryder mig ikke om at snakke om spillere, som ikke er her. Jeg er rigtig glad for truppen, fordi der er en god blanding af rutinerede og unge spillere….Jeg har fået øjnene op for unge spillere som Miguel, Blanco, Arribas, Marvin….og så er der som altid de rutinerede spillere. Jeg har set en Modric med stor entusiasme, en Casemiro, som har forbedret sig meget siden jeg var her sidst…….Jeg synes ikke, at det er rigtigt at snakke om spillere, der ikke er her.