Ancelotti: Vi skal forbedre os defensivt
I Real Madrids første LaLiga-kamp imod Alavés lagde Los Blancos en kedelig første halvleg for dagen, men gjorde det langt bedre i anden halvleg, men i går aftes imod Levante var der byttet om således, at Real Madrids 1-0-føring fra første halvleg allerede blev udlignet af Levante efter 30 sekunders spil i anden halvleg.
Efter kampen havde cheftræner Carlo Ancelotti følgende at sige om opgøret:
- Vi gjorde det rigtig godt i første halvleg, vi var kompakte som hold og arbejdede godt sammen. I anden halvleg kom vi ikke ud med en god attitude, fordi vi indkasserede et mål, der kunne have været undgået tidligt, og vi spillede ikke som en kompakt enhed ved deres andet mål. Vi er nødt til at arbejde sammen, vi skal forbedre os defensivt.
Vinícius blev ligesom imod Alavés skiftet ind i anden halvleg, og denne gang scorede han to flotte mål, der bringer ham op på tre mål på to kampe. Om brasilianeren sagde Ancelotti:
- Vinícius har kvalitet og er meget hurtig. Om han er en stor målscorer? Det ved jeg ikke noget om, fordi han kan lide at spille ude på siden. Han skal kunne score mål, som det første han lavede ved at udfordre spillere, fordi han er hurtigere end sine modstandere. Det er sværere for ham inde i feltet, men på grund af hans kvaliteter, er han i stand til at score mål på afstand og i én-mod-én-situationer. Han bliver vigtig for os. Han starter muligvis i næste uges kamp, vi må vente og se.
Det er svært ikke at blive optimistisk på Vinícius’ vegne, eftersom det ofte har været slutproduktet, der har været hans største hæmsko, og Ancelotti havde da også roser til overs for den driblestærke brasilianer:
- Vinícius har scoret tre mål på to kampe, og det vidner om en virkelig vigtig spiller. Jeg lægger ikke så meget i, hvem der starter på banen, fordi jeg har sådan en god trup. Vi har scoret en masse mål i disse to første kampe.
Om offensivsspillerne mere generelt sagde Ancelotti:
- Jeg kan ikke sige, hvor mange minutter de hver især kommer til at spille. Der er meget konkurrence i offensiven. Vi har kvalitetsangribere som Bale, Vinícius, Hazard, Benzema og Jovic, som gjorde det godt i dag. Jeg skal benytte den kvalitet på banen ved at give spilletid til dem, der fortjener det.
Om de indkasserede mål:
- Der, hvor det er gået galt, og hvor vi har tabt point, er ikke i angrebet men i defensiven. Det tredje mål var uheldigt. Ved det første var vores defensive linje ikke god, og vi var ude af position. Ved det andet var det tre mod to, og det må ikke ske. Det skulle mindst have været tre mod tre, da indlægget blev slået.
- Det var en skør kamp. Det er svært at forklare, man skal være fokuseret hele tiden, og det er svært at acceptere. Man er nødt til at være mere fokuseret.
Ancelotti roste desuden Isco, der ligner en spiller, der rent faktisk kan bidrage med noget i denne sæson sammenlignet med de forrige:
- Isco var muligvis en af de bedste på dagen. Vi bragte friskere spillere ind. Iscos udskiftning handlede om at få friskhed på banen ligesom med Gareth Bale. Men den defensive dedikation skal være bedre.