Kroos ude længere end ventet
For tre uger siden valgte Toni Kroos at tage en pause fra træningen med Real Madrid på grund af sportsbrok, der har plaget ham i flere måneder. Med tilladelse fra klubbens lægestab valgte han at tage en pause for at komme sig helt ovenpå skaden, på trods af at det betød at han gik glip af de første kampe i sæsonen.
Siden da har der ikke været meget nyt information omkring hans tilstand, men før weekendens kamp mod Levante, fortalte Ancelotti at man håber at have ham til rådighed igen efter landsholdpausen.
Dette lyder dog ikke til at være tilfældet. Kroos har nemlig givet en opdatering på situationen gennem sine sociale medier, hvor han i en video fortæller: Som jeg altid har sagt, vil jeg opdatere omkring min skade her, så her får i en opdatering. Jeg stoppede med at spille pågrund af sportsbrok. Og som jeg frygtede, heler denne skade ikke på en uge. Jeg gør små fremskridt, men det er stadig relativt små fremskridt.
Denne situation gør at han ikke kan forudse hvornår han er tilbage. Det forventes dog at han optrapper genoptræningsøvelserne snarest.