Bale: Du præsterer bedre, når du har det godt mentalt

Gareth Bale er for tiden på landsholdstjeneste med det walisiske landshold, og her har han udtalt sig om sin karriere i det forgangne år.

Blandt andet påpeger han, at opholdet i Tottenham i sidste sæson var godt for ham frem imod sommerens EM-slutrunde:
- Det synes jeg, at man kunne se med Wales til EM. Jeg har videreført det til Real Madrid i denne sæson, hvor der er et bedre miljø for mig. Enhver spiller vil sige, at hvis de er et bedre sted mentalt, så vil de fysisk også føle sig bedre tilpas og præstere bedre. Jeg spiller og er lidt gladere og en smule mere tilpas med spillestilen i Real Madrid.

Med den udtalelse lyder det som om, at Bale fortsat placerer skylden for hans sportslige deroute i Real Madrid de senere år et andet sted end hos ham selv, men han siger dog også, at han er bevidst om, at man skal præstere for at komme på holdet for Los Blancos:
- Jeg har altid haft et godt forhold til Carlo (Ancelotti, red.). Men det er altid det samme: Du skal præstere for at komme på holdet. Jeg havde en god optaktssæson og en god start på sæsonen. I fodbold skal man blot spille godt, og så vil opfattelsen af dig skifte meget hurtigt.

Bale afviser i øvrigt rygterne om, at han planlægger at stille støvlerne på hylden efter sæsonen:
- For mig var det bedre ikke at sige noget for i stedet at koncentrere mig om opgaverne. Jeg havde aldrig planer om at trække mig tilbage. Som jeg sagde før, ville jeg blot fokusere på EM og ønskede ikke at forklare mig. Det følte jeg ikke, at jeg skulle, og det føler jeg stadig ikke. Ligegyldig hvad jeg sagde, om det var at blive, smutte, trække mig tilbage eller andet, så tror jeg, at det ville have skabt en stor og irriterende historie - en distraherende historie.

Seneste artikler...