Camavinga: Har været glad, siden jeg fandt ud af, at jeg skulle til Real Madrid

Efter Florentino Pérez tidligere i dag præsenterede Eduardo Camavinga som ny Real Madrid-spiller, snakkede den unge franskmand selv med pressen på den efterfølgende pressekonference, og her følger de emner, han kom ind på.

Om at ankomme til Real Madrid:
- Jeg er meget glad for at være her. Jeg har drømt om at komme til Real Madrid, siden jeg var barn, og jeg kommer til at give alt for denne klub og for min familie. Jeg er meget stolt over at være her med min familie efter alt, hvad vi har været igennem. Jeg er her for at lære, og jeg skal vise, at jeg er klar. Jeg vil arbejde hårdt og forsøge at nyde spilletiden. Jeg har været glad siden det øjeblik, hvor jeg fandt ud af, at jeg ville blive Real Madrid-spiller.

Om bevæggrunden for valget af Real Madrid:
- Den første faktor er ikke pengene. Det er begejstringen over at opnå en drøm, som jeg har haft, siden jeg var barn. Jeg tænkte ikke to gange over at komme hertil, og jeg er meget glad.

Om sin position på banen:
- Jeg kan virkelig lide at spille foran forsvaret, men jeg kan også spille længere fremme på banen. Jeg kan tilpasse mig alle positioner, og jeg vil spille, uanset hvor træneren beder mig om det, og jeg vil gøre mit bedste.

Camavinga har et par landsmænd i truppen i form af Ferland Mendy og Karim Benzema, og om sidstnævnte sagde han:
- Han er et idol for alle franske spillere. Han er fantastisk med de unge og støtter dem, som vi har set med Vinícius.

Camavinga fremhævede desuden følgende som sine bedste kvaliteter:
- Jeg synes, at det er min teknik og min aggressivitet.

Om sine minder med Real Madrid:
- Champions League, Ronaldo, Zidane, Figo og alle de andre store spillere, der har spillet her.

Camavingas forældre stammer fra Congo, og de flygtede fra landet, da der var krig i slut 90’erne til start 00’erne, og dermed fødte Camavingas mor, Sofia, det i dag store fodboldtalent i en flygtningelejr i Angola i år 2002. Selv sagde Camavinga om det:
- At undslippe krigen har gjort mig stærkere. Når jeg spiller, så gør jeg det for min familie. Al den modgang har gjort mig stærkere.

Seneste artikler...