Rennes-cheftræner: Camavinga var ikke glad her
Rennes’ cheftræner, Bruno Génésio, blev ansat i jobbet den 4. marts 2021, hvorfor han ikke nåede at have Eduardo Camavinga i folden længe, men han mener alligevel at have en god del indsigt i det unge stjernefrøs situation det seneste år.
Til L’Équipe siger Génésio:
- Det var svært for ham her. Det var også svært at se ham sådan, fordi vi ønskede alle, at han var glad. Ifølge mig var han ikke glad. Den bedst løsning for ham ville have været at være blevet et år mere og forlænge sin kontrakt. Men set i bakspejlet synes jeg, at det er godt, at han rejser ud.
Det er ikke til at vide, hvorfor Camavinga ifølge Génésio skulle forlænge sin kontrakt, hvis han alligevel blot skulle blive et år mere, og resten af udtalelsen fremstår også en anelse tvetydig, men Génésio udtrykker dog også sin tiltro til Camavinga i spillerens videre karriere:
- Han er, hvor han fortjener at være. Nu skal han give sig selv alle de ressourcer, som han behøver, mens han kun tænker på det grønne rektangel og alt, hvad han skal gøre for at etablere sig der (i Real Madrid, red.). Jeg har fortalt ham, at han ikke har mistet sine kvaliteter over natten. Det var en specifik kontekst, der gjorde det sværere til tider. Men han er talentfuld, han arbejder hårdt og er god til at lytte. Så han har alt, der skal til for at få succes. Nogle gange er det godt at forlade dine omgivelser, din barndomsklub, din komfortzone.