Alaba: Vil ikke sammenlignes med Ramos

Alaba vs milan

David Alaba har overtaget nummer 4 fra Sergio Ramos, men det var ikke det nummer han helst ville have haft, da han gerne vil undgå at blive sammenlignet med Ramos, som bar nummeret før.

- Nummer 27, som jeg bar i Bayern München, er ikke tilladt i LaLiga, og klubben ville have at jeg skulle have nummer 4.

- Sergio Ramos er en legende. Hans præstationer på og udenfor banen har gjort ham til en rollemodel. Men jeg er Alaba, og jeg vil ikke sammenlignes med andre. Jeg vil skrive min egen historie i klubben.

I Real Madrid har Alaba sluttet sig til Ancelotti, som havde en kort periode som træner for østrigeren i Bayern München, og Alaba har kun rosende ord tilovers for sin nye træner.

- Jeg er meget glad for at arbejde med ham igen. Som person er han meget ærlig, og han har en utrolig mængde erfaring som træner.

- På min første dag tog han imod mig på tysk, så der er noget tilbage fra hans tid i Tyskland, men derefter snakkede vi sammen på engelsk.

Alaba fortalte også at Toni Kroos har hjulpet ham til at komme hurtigt på plads i den spanske hovedstad og i sin nye klub.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.