Benzema: Vi kan vinde Champions League

Rueda de prensa de Benzema

På gårsdagens pressemøde, forud for aftenens Champions League-opgør mod Inter, fortalte Karim Benzema, at han, som mange andre, drømmer om at vinde Balon d'Or.

Mange spillere har haft den samme drøm, og som mange andre, har det været tæt på umuligt at udleve den drøm de sidste 15 år, da Lionel Messi og Cristiano Ronaldo har taget sig af størstedelen af trofæerne i den tid.

- At vinde Balon d'Or er ikke noget jeg ligger søvnløs over, men det er en drøm, som det er for alle spillere.

- Det jeg ønsker er at hjælpe holdet. Alle vil vinde den, og det vil jeg også.

I pressemødet lagde Benzema vægt på at Real Madrid ønsker at stå tilbage med trofæet i dette års Champions League, som man altid forsøger.

- For mig er Champions League den største turnering, da det er den med mest pres.

- Der er ikke nogle favoritter til trofæet. På banen tænker man at et hold vil vinde, og så vinder et andet hold. Vi har et godt hold, og vi vil kæmpe for at vinde.

Vinicius Junior har fået en stor start på sæsonen, med fire mål i fire ligakampe, og hans makker i angrebet, Benzema, er imponeret.

- Han er en ung spiller som nu har erfaring i klubben. Han scorer mål, men han hjælper os med andre ting som hans fart. Jeg har altid været med ham, og jeg kan hjælpe ham endnu mere. Jeg tror på ham, han er en topspiller.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.